urmoderns

en blogg med lite av varje

En fabelsjal till.. och...

Publicerad 2010-04-14 19:11:38 i Allmänt,

Det har blivit en sjal till,denna gången i Fabel,som det igentligen ska vá !



Så här ser Jockes tå ut i dag,svullen och lite blå, sen han bröt lill-tån i måndags



Såhär såg Victor ut över hela kroppen i morse fasst mera röd
för här är det på tillbaka gång efter en cortison kur.......3 tab + en för klådan fick han på engång
när vi kom dit, tur att det inte satte sej på andningen iaf
Nu i kväll är han så ini vassen trött att det blir nog en tidig kväll för lill-gubben skulle jag tro....
Dom vet inte riktigt vad hans allergichock kan bero på,det kunde vara Fisken han åt på Skolan..
han har aldrig reagerat på fisk tidigare,men det kunde bli så iaf,sa dom på H-centralen


Pizza-Bullar som vi bakade i går.



Det gick inte gämt upp med deg och fyllning,så det blev några Ost frallor oxå

Nu i  em bakade grabbarna Muffins t kvällsfikat .

Hoppas nu att vi slipper åka till H-centralen  nån fler gång denhär veckan,som hittills varit hänelserik nog.





Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-04-14 20:15:33

Vilket elände ni har där uppe nu. Allt på en gång. Hoppas det lugnar ner sig nu bara och att ni får veta vad han reagerade på så du slipper oroa dig.

Sjalen verkar ha samma färg som jag stickade min kofta i. Visst är det en perfekt tv-stickning. Själv har jag börjat på en liten baby-kofta till. Vad ska detta sluta tro, en koftan efter den andra....

Kram

Postat av: Anette

Publicerad 2010-04-14 20:29:37

Attans otur dina pojkar har haft, hoppas det går över fort.

Sjalen ser jättefin ut med sina fina färger. Nån gång ska jag försöka sticka en sjal.

Och gott såg det ut med pizzabullar.

Hoppas att ni haft en solig dag för det har vi haft idag.

Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll!

Postat av: sunna

Publicerad 2010-04-14 21:02:55

Ursnygg sjal men den tån ser inte skoj ut, usch har han inte för jävligt ont?

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-14 21:49:46

Fin blev fabel-sjalen och fina blev vantarna. JAg hade inget lämligt garn att sticka i. Hoppas det ordnar sig med pojkarna!

Postat av: garnlivet

Publicerad 2010-04-15 09:14:51

Men vilken otur dina pojkar har haft. Brutna tår kan göra riktigt ont, stackarn...

Fabelsjalen är fin, jag har sett flera sådana på olika bloggar och tänker nog göra en jag med. Funderar på att sticka i bomull med tanke på att kunna använda den i vår och sommmar. Jag är ju en sådan person som gärna vill ha något om halsen även på sommaren.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-15 09:48:39

Vilken tur att inte jag bor i Sikås hur skulle det se ut med en sån släkt vi är, men sjalen är fin(jag skippade virkkanten) bullarna ser goda ut men tån och ryggen pratar vi inte om kramar

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-15 10:10:54

Ajaj, vilken otur med tån, hoppas lillpojken blir bättre. Sjalen var ursnygg, har flera på gång men än så länge bara i planeringstadiet. Förstår inte varför inte tiden räcker till! Kramar

Postat av: Neta

Publicerad 2010-04-15 11:21:28

Sjalen blev jättefin och speciellt i den färgen. Då blev man sugen på ett nytt projekt igen...

Ha det bra!

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-04-15 18:58:11

Händelserik vecka!!!!! Tyckar verligen om de där fabelsjalarna.... Måste kanske testa ler

Postat av: Marie

Publicerad 2010-04-15 20:15:29

Många tröstkramar till er!

Postat av: Therese - Pyssel och Design

Publicerad 2010-04-16 19:37:16

Vad fin sjalen är, superhärliga färger!

Usch vad otäckt med allergin som kom från ingenstans, tur som sagt att den inte gick på andningen!

Hoppas ni får en lugn och fin helg iaf efter allt!

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-04-17 11:18:59

Ojoj vad det händer saker. Hoppas tån ordnar till sig. Pizzabullarna ser väldigt goda ut, fortsätter du att visa så goda bakverk i bloggen kan du få oväntat besök tillslut. ;)

Postat av: Christina

Publicerad 2010-04-19 15:00:23

Jättesnygg schal. Pizzabullarna ser verkligen goda ut. Du är så kreativ och duktig.



Krya på er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela