urmoderns

en blogg med lite av varje

Hantverksmässa i Sommar

Publicerad 2010-04-22 09:08:46 i Byten,



Några disktrasor till har det blivit,mest för att jag inte vetat vad jag ska sticka,och dels för att
jag håller på att ladda inför Hantverksmässan i Strömsund i sommar.

Den stora frågan är, hur mycke kan man ta betalt utan för att vara "hutlös"?
Hade en idé om att lägga ihop 2 och 2,som jag gjort på bilden,men det är kanske bättre att sälja dem styckevis?
Ni får gärna ge mej förslag.............

Den turkosa och gröna på bilden är barntrasor,för den lilla/-e diskaren.

Sen har jag tänkt mej att sticka babysockar m spets, sockar utan skaft,sjalar,Pulsisar

VAD TROR NI OM DET ?

Det är svårt att veta vad som kan vara gångbart,svårare nu på sommaren än till Julmarknaden

Förra året fanns det hur mycke sockar som hellst där,därför tänkte jag mej sockar utan skaft ist.

Det florerar ju en massa människor på en Hembygdsgård och mycke turister....

Har ni som läser detta fler idéer än jag,så spotta ut dom bara,jag blr bara tacksam

Det är första året jag ska vara med på detta.

I dag skiner solen från en klarblå himmel o fåglarna sjunger,Det har kommit några Tranor,svanar
Gäss och tofsvipa,så våren är på G. Ska nog ut och sätta mej i solen,har jag tur får jag lite färg oxå
det behövs på denhär "blekfisen", om inte annat så ser man piggare ut än vad man är !

Till sist! Jag har klippt av mej allt hår,riktigt kortklippt blev jag.........hm! men jag började tappa hår av behandlingarna jag gåttigenom,så jag tyckte det var ; Lika Bäst!
Tur det växer ut snabbt ! men det känns ganska skön oxå och så torkar det ju supersnabbt....Skratt!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-22 12:20:52

Efter vilken mönster gör du dina disktrasor? Jag har hittat ett, men stickor 2,5 är lite tråkigt! Du får gärna visa hur du blev i håret. Kramar Mia

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-04-22 13:13:01

Jag tycker det ser bra och proffsigt ut när du har lagt ihop dom två o två så där :) Fint med bandet omkring.. Priset är s**tsvårt men 60-70 för 2 st är absolut inget överpris iaf.. Du kanske kan göra några lösa också och vika fint. 1 för 40 2 för 60. eller 1 för 50 2 för 70 så tycker dom att 70 är ju himla bra pris för 2 :) Jättesvårt att sätta priser ju.., man vill ju sälja samtidigt som man gärna vill ha lite betalt för besväret också. Men 30kr/st har nog de flesta råd med tänker jag..



Sen ett litet svar till Mias kommentar här ovan. Jag stickar mina trasor med stickor 4,5 det blir hur bra som helst. Lägger upp 39 maskor o stickar moss o virkar fm runt sen.



Postat av: Anette

Publicerad 2010-04-22 13:47:05

Det är alltid svårt att ta betalt för det man gör, men jag tycker att TruckerElin har ett bra förslag.

När är marknaden i Strömsund?

Är jag uppe i Norrland så ska jag passa på att åka dit.

Vilken tur du har med vädret idag för här lyser solen med sin frånvaro och det snöar.

Kram!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-22 17:06:20

Hur skulle det vara om du stickade eller virkade tallriksunderlägg. Ett litet förslag bara eftersom jag funderat på det själv,men jag är gammal och hinner inte ikapp min garnhög. Sådetså

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-22 19:07:16

kolla vartofta 10006 kanske något i den vägen eller

Postat av: Christina

Publicerad 2010-04-22 19:08:47

Tallriksunderlägg var ju ett jättebra förslag. Något nytt.



Lycka till.

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-04-22 19:40:21

Några virkade disksvampar till trasorna

och virkade nåldynor

borde gå att sälja

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-04-22 20:31:41

TruckerElin hade bra förslag tycker jag.

Sen kan du göra mobilfodral, blomkruksvärmare, skira sjalar. Tjocka vantar och strumpor är nog svårt kanske så års.

Du som är så påhittig, kommer säkert på nått.

Sol, vad är det??????

Här snöar och regnar det bara nu för tiden.

Kram

Postat av: sunna

Publicerad 2010-04-22 20:40:32

Jag är övertygad om att du ser vild och vacker ut med ditt korta hår, disktrasorna är en skitbra ide, sen måste jag ju säga tofflor, jag kan nog sälja hur många som helst och nu till sommaren är ju korta ankelsockor i bomull ett säkert kort också

Postat av: [email protected]

Publicerad 2010-04-22 22:31:20

Kul att du hittade till min blogg!! Mönstret till gosan har jag köpt hos tyger o ting, jag har en länk längst ner i den högra spalten på min blogg!

Vilka lyxiga disktrasor du har gjort! Här finns ju mycket att bli inspirerad av! Ska kika runt lite mer hos dig i morgon!

//Juliane

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-04-23 12:29:03

Full fart!!! Här händer det inte mycket.... Håller på med ett par sockar och min kofta. Men vem vet det kanske blir nått gjort sen nån gång.

Postat av: susanne

Publicerad 2010-04-23 20:58:04

Två och två ser jättebra ut. Pris? svårt minst 60 kr för två stycken tycker jag.

Vad mer att göra, kanske bokmärken?



Ha en skön helg!

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-04-24 11:25:56

Ser jättesött ut med 2 och 2. Jag skulle köpa dem så. Jag funderar även jag på om man ska göra mer saker att sälja, mer än beställningar. Jättesvårt att komma fram till ngt.

Må va skönt med kort hår nu när det börjar på att bli varmare väder! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela