urmoderns

en blogg med lite av varje

Vår tecken & Vantar

Publicerad 2010-04-11 20:37:10 i Byten,

Låter väl som en bra kombination,Vanat Och Vår !



Så här blev mina Ehva vantar,tyckte att tummen såg så himla lång ut,men dom passar

"som hand i handske"....skratt !

Jag kommer att sticka flera av denna vante,för det var ju lätt bara man fattat det där med tummkilen.....och det gjorde man ju sen man fått en bra förklaring !!!!!!!!

I dag har det varit en massa Vårtecken att fota ;

Jag har hälsat på mitt Kära barnbarn och hämtat mina två  yngsta Änglar !
Min Älsta "lill-pöjk" träffade jag naturligt vis oxå.



Här är det stor konsentration,det ska trampas och styras...


 
Kevin och Farbror Joacim njuter i solen


Njuter i solen gör även den här "blekfisen "



Joacim på studsmattan



Victor vid grillen



Ingrid hade lagt ut en sån fin Vitsippe bild, dom här kan jag "skryta" med, Tre Tussilago !



Det här roade sej grabbarna grus med oxå, Åka BOB efter 4-Hjulingen
gissa om dom blev blöta och skitiga,men vad gör väl det så länge man har roligt
kan tala om att dom fick klä av sej på bron och gå raka vägen till Dushen.....



Så här Glad & skitig blev Victor när han åkte.......................

Det var lite vårtecken från oss i Jämtland !

I morgon börjar allvaret i gen med Skola och lite andra tider att kliva upp !
Men det dröjer inte förrän det är 10 v ledighet................det ska bli skööööööööönt !


Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-04-11 23:29:11

Har sett såna vantar lite överallt nu och det är ett jättefint mönster så man blir toksugen själv. Men men.. jag har annat.. Blev iaf superfint! Tumkilar, ja, jag missade att du frågade om det förut. Bra att du fick hjälp. När man väl fått kläm på det så är man fast på tumkilar, jag lovar! :)

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-12 09:24:59

Ni såg ju ut att ha haft en skön och rolig solig dag,jag satt också ute å sola mig.Första vanten är snart klar håller på med hoptagning för tummen.Ha det bra i solen.

Postat av: Lena

Publicerad 2010-04-12 10:11:47

Åh vilka härliga vårbilder!!! Blir lite avis, här ute vid kusten är det fortfarande massor med snö..... inte en enda tussilago har jag sett! Nåja vi kommer nog snart ikapp!



Blev lite sugen på att sticka vantarna jag också, får nog dyka in i garnförrådet och se vad jag har!

Postat av: Isabell

Publicerad 2010-04-12 10:20:16

Hihi... ja det där med 4hjulingen såg ju lite roligt ut! Inte för att jag tänker ge mig ut på något liknande!

Härligt med tussilago, såg ett par efter vägen och man blir så glad! Tänk att något så lite betyder så mycket!



Postat av: sunna

Publicerad 2010-04-12 13:55:06

Vad snygga vantarna blev, jag gav upp mina, måste nog hitta ett annat garn, får se om jag får lust igen, underbara bilder på grabbarna

Postat av: sunna

Publicerad 2010-04-12 17:14:49

Klart jag hojtar, kan alltid vara kul med ett nytt mönster

Postat av: Isabell

Publicerad 2010-04-12 17:48:24

Jodå dom e underbara!!! Vår lilla är tyvärr expert på att bitas och pinka inne än så länge... men hon är underbar ändå ;)

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-04-12 18:31:52

Mitt vårtecken får inte vara med på bild..... JAg är illröd som en riktig tomta.....

Postat av: Christina

Publicerad 2010-04-13 12:13:53

Härliga vantar. Mycket vackra.



Oj, vilka fina vårtecken med blommor som redan "kommit upp". Njut av dom soliga dagarna.

Postat av: Soili

Publicerad 2010-04-13 12:46:57

Vantarna blev jättefina.Själv har jag en halv vante kvar.Vante nr2 tar liksom lite längre tid att göra...vad nu det kan bero på :)Hmmmm.....sån är jag :)

Härliga vårbilder på grabbarna,syns lång väg att dom har kul.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-13 18:12:36

Vantarna blev superbra! Ska prova vantarna vartefter jag får tid, fick faslig mycket att göra då jag kom på att det var väldigt många i min närhet som fyller år här nu. När jag sovit imorgon efter en jobbnatt ska ge mej ut på vårtecken-expedition. Här har mina gullungar vattkoppor, så jag håller mej på behörigt avstånd vilket är svårt. Kram

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-04-13 21:41:46

Härligt med vårtecken uppe vid er också. Vilka härligt glada bilder du visar. Man riktigt kan känna glädjen från killarna när de håller på där. Förstår att de fick klä av sig utanför.

Förstår inte varför jag inte fått uppdateringen på din blogg förrän nu, irriterande.

Just det, vantarna är jättefina. Jag har anmält mig också men inte hört ett smack därifrån. Hoppas det gick fram så man kommer med i den där vant-Kal.

Ha det gott och sola försiktigt nu.

Postat av: ann-louise

Publicerad 2010-04-14 18:49:01

Blev full i skratt o på väldigt gott humör av att titta på bilden av en skitig Viktor:)Mådte också passa på att berömma dina otroligt fina virkade vantar/Kram Ann-Louise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela