urmoderns

en blogg med lite av varje

korgen

Publicerad 2010-02-13 17:59:00 i Allmänt,

     

Här kommer bilder på korgarna jag virkade i gårkväll.

Den med blomman i har jag på Köksbordet,Korgen m handtag  i badrummen med lite småjox i

och så blev det en pytteliten till min sax o måttband.Detta var mest lite testande

har lite större projekt i tanken,men det får bli längre fram,för  jag har lite annat som ska bli

klart först.



som denna tex. vad det nu ska bli,just nu ser det ut som en BeHå kupa

kanske en virkad bikini,fast det är nog inget för mej vill inte behöva byta när jag ska bada

och blir sånt vått så blir det väl mer oformbart än vad ägaren är.....

Nädå Lugn! det är början på en mössa,Tack Elin för länken,för jag tror dessa blir bättre

än den förra.

I dagens ÖP så var det beskrivning på OS-Mössa i retro stil

den är virkad i Eskimo,ni som kikar på OS  har el kommer att se den på bl.a Maria Kalla

hon hade den på sej i går på TV:n.

Får väl testa att göra den oxå sen.

Innan jag fick möss-länken hade jag börjat att sticka vantarna som Tålamodspåsen

har beskrivning på i sin blogg.

Dom ska stickas,Tovas och virkas en kant på i garnet Tove el liknande 2tr ullgarn.
men eftersom jag ligger i med att få till en bra virkad modell på en mössa,så får vantarna
vackert vänta.

man é som sagt lite i mössan !

 

Kommentarer

Postat av: Tant Kofta

Publicerad 2010-02-13 18:23:22

Fina "burkar" jag får vårkänslor då jag ser dem.

Många hej fr. Koftan

Postat av: Anette

Publicerad 2010-02-13 22:23:25

Söta korgar du gjorde och snabb var du också.

Jag sydde färdigt min tomtetavla igårkväll, men jag har inte hunnit börja på något nytt.

Får väl skylla på att jag jobbat.

Ha en skön söndag!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-02-14 08:43:58

Jättefina korgar... Jag kommer ihåg att min mormor hade virkade korgar som var doppade i stearin för att hålla formen, så jag tror att du kan använda det som bikiniöverdel ;-)

Postat av: susanne

Publicerad 2010-02-14 08:53:28

Så fina.

Trevlig alla hjärtansdag!

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-02-15 20:50:17

Vi har just suttit och sagt "Vilka fula mössor de har" ler Måste kolla op.se har ju sagt upp tidningen eftersom den inte kom innan vi åker på jobbet.... Kvällstidningar är jag inte intresserad av

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela