urmoderns

en blogg med lite av varje

Long time no see..

Publicerad 2010-02-12 09:49:08 i Allmänt,

Nu var det några dagar sen jag gett ett livstecken ifrån mej,men jag har försökt att virka

en mössa,men eftersom jag har besvär med mitt Högra pekfinger så har det tagit tid och många försök.

är inte riktigt nöjd nu heller,skulle vilja få den rundare upptill,nu har jag virkat platt och sen bara fortsatt

hoppas ni förstår vad jag menar.........."tycker det ser ut som en burk med platt botten"
om man vänder den upp och ner !

Så här blev den iaf,



Victor har valt färg,och skulle inte ha nån rand med nån avikande färg nertill,men
efter ett tag så gick han igenom mina garner och hittade  ett neongrönt garn
som han ville jag skulle göra en "kant" av.

och så här blev det..

Vist blev den snyggare med den avikande färgkanten...

om nån av er läsare har ett bra virkmönster på mössa,så får ni gärna dela med er el

hänvisa till nån sida!

När jag kom hem från Stan i går så hade jag ett paket på bron..

och det innehöll dessa-



4 Kg Trikå trasor,inte illa, ska virka lite div. saker av detta när fingrarna tillåter!
Hittade dessa hos Matt-Seppo,där det finns diverse trasor o Garner.


Dessa chokladmuffinsar bakade yngste sonen i gårkväll,utan min hjälp
mammas lillgubbe é så duktig ! Jag fick den stora äran att ta hand om disken...
men vad gör väl det.
Vill dom göra nått eget så måste dom få göra det,dom lär ju sej för livet

Och jag kan tala om att dom smakade så gott till kvälls kaffet!!!

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-02-12 10:17:13

Jag tycker mössan blev fin och bullarna ser goda ut.Trikåtrasorna har du väl virkat upp vid det här laget kan jag tro,Ler...............

Postat av: Jannice

Publicerad 2010-02-12 10:42:01

Klart du får :)



vilka fina mössor!!



KramJannice

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-02-12 21:51:37

Så duktiga de är, både på att baka och välja färg. Blev ju super.

Postat av: Anette

Publicerad 2010-02-12 22:03:13

Mössan blev jätteläcker med den gröna kanten nertill.

Jag förstår om muffisarna var jättegoda och jag tror att de varit ännu godare om han tagit reda på disken också. :-)

Har du fått till några korgar av trasorna än?

Ha en fortsatt skön fredagkväll!

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-02-12 23:01:45

TYcker också att mössan blev fin, och det gör sitt lilla extra till med en kant så där.

Kolla med Pelin om hon har mönster. Hon har virkat mössor vet jag. http://pelin-pelin.blogspot.com/2007/03/lskigt.html

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-02-12 23:34:59

Kom just på att det finns ett par skidåkare som virkar mössor. Deras grundmönster finns hos Ica-kuriren. http://spel.icakuriren.se/ArticlePages/200610/13/20061013093833_Icak4191/20061013093833_Icak4191.dbp.asp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela