urmoderns

en blogg med lite av varje

Kallt Kallare Kallast..

Publicerad 2010-01-07 20:19:20 i Allmänt,

Nu är det så kallt,så till och med Mobilen behöver vanten på...



Beskrivningen på vanten delade sunna med sej av,hade Lovvika liggande som jag anv.
Mobilen ser ceris ut men den är Röd,på riktigt.



Vist är det vackert trotts att det är -38,3...........burrrrrrr! den tempen har vi haft hela dan



Dessa sockar stickade jag till en farbror vars fötter svullnar ibland.
dom är skickade,så nu är spänningen stor om de blev till belåtenhet
eller om dom ska vara större.


Victors sockar



Jockes sockar,som han redan hunnit anv innan jag fotade dom.

Har ju som ni vet haft Hundabstinens,men den är stillad,jag har sonhustruns Tanja
hos mej,hon löper på nått vis,fast hon snart fyller 12 !

men det kan man inte tro när man är ute med henne,då beter hon sej som en unghund
och leker mer än gärna.................


Bilden inte den bästa,men det bjuder vi på.

I gårkväll blev vi Godissugna jag och grabbarna - grus !

så  vi gick till attack mot skafferiet & Kylen,det bestämdes att vi skulle göra

ÄppelPaj m Tosca täcke m vaniljvisp.



sen satt vi framför TV:n och smaskade i oss..........mums!

I dag hade jag tid hos Tandis för att laga sen jag tappat en plomb,och i går fick jag lite ont i en
kindtand,inte tandvärk i vanlig mening,men  det ömmade när jag kom åt den.

Så efter en röntgen bild och ett konstanterande att tanden spruckit och det blivit inflamerat......
så bestämdes det att den skulle tas bort,så det var bara att gapa och se glad ut
och tänka på att min plånbok blev tunnare än jag tänkt....suck! men vad har man
för val..........så i morgon ska jag dit i gen och få gjort det som var meningen
skulle göras i dag, 1000 lapparna bara flyger iväg.......kanske skulle man
prova om Tandfeen kommer till en när man blivit "gammal" oxå,tänkte inte på det
annars har jag ju kunnat ta med eländet hem.....ler!

Har börjat spåna på vad jag ska skicka till min Hemlis oxå,har nån liten idé
men det kan jag ju inte avslöja i bloggen,om hon är inne och läser..........
man vet  ju aldrigvart haren har sin gång.

Kommentarer

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-01-07 20:30:57

Nu är det krig!!!!! Du är utmnad!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-07 22:31:48

Det har varit runt 20 minus här i flera dagar, men nu är det ca 13 minus. Och idag har vi lyckats få upp temperaturen inomhus till över 20 grader så t.o.m. jag har öppnat fleecetröjan som jag har på mig.

Ha en skön fredag och hoppas det blir lite varmare även hos er!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-07 22:32:24

Det har varit runt 20 minus här i flera dagar, men nu är det ca 13 minus. Och idag har vi lyckats få upp temperaturen inomhus till över 20 grader så t.o.m. jag har öppnat fleecetröjan som jag har på mig.

Ha en skön fredag och hoppas det blir lite varmare även hos er!

Postat av: Grannkäringa

Publicerad 2010-01-07 22:32:35

Tack för den fina mobilvanten jag fick nu är min

mobil lättare att hantera i kylan. -36 grader i morse.

skickade bild på vanten till skåne så de kan bli lite avundsjuka de har ju haft det ovanligt kallt

också.

Kom gärna och fika om du tar dig ut i kylan.

Troligen kommer fotoskrivaren med posten i morgon.

Den skickades i måndags från östersund men fick en liten extra resa. Posten fick leta upp den så nu ska den vara i Strömsund. Håll tummarna så får jag den imorgon.

Hälsningar Grannkäringa och Granngubben

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-08 16:40:25

Ja visst e det kallt! :) Gulligt mobilfodral du fick till, nu fryser inte mobben! Ja och go paj! Jasså, en utmaning! Hm hm här ska funderas.. :)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2010-01-08 19:49:54

Tack för titten =) !!

Vilka jättefina raggisar och vantar du stickat!!!

kallt är det ja, så man längtar till sommarvärmen mer än någonsin nu..

Kikar in fler vändor =)

Ha det bra!

Mvh Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela