urmoderns

en blogg med lite av varje

Mesiga Gardiner...

Publicerad 2010-01-15 16:34:51 i Byten,

I dag har jag skiftat gardiner....

Till dessa blårutiga,från ett annat par rutiga

som jag igentligen gillar,men som sagt det såg "mesigt" ut med dom uppe nu

när allt är vitt.......passar bättre på hösten.


Har förpassat dessa till linneskåpet.

Bakstycket på koftan är klart och har stickat halva resårdelen på ett av framstyckena


jag och pojkarna har bakat Muffins på em,sen dom kom hemfrån skolan



Dom bruna är choklad muffins och de ljusare är Morotsmuffins
vist är dom duktiga mina söner ?!
Morotsbullarna är goda m Philadelphiaost kräm på !

denna smurf skickar jag till Anna Britta,för hennes
fina gympabilder.

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-15 17:16:16

och var sittermesigheten inte i gardinerna vad jag kan se.Vilken tur att jag har så duktiga "syskon"barn,för muffina ser goda ut (tack för smurfen)

Postat av: Anita

Publicerad 2010-01-15 19:21:22

Tack för kommentaren! Jag lärde mig engelska mönster med 1 svensk beskrivning o 1 engelsk på samma sockar, övning, övning. Sticka mera har bra ordlistor o www.knittinghelp.com oxå. Hu vá kallt Ni har! Lite varmare på Gotland...

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-15 22:39:30

Vad det är roligt med ungar som tycker om att baka. Har besök av en som bakade Snoddas igår. :-)

Härlig färg din kofta har.

Och bilderna på solen och snön såg jättefint ut. Här har vi haft lite grått ett par dagar nu och just nu har vi ca 3 minusgrader.

Ha en skön helg!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-01-15 22:57:50

Himla fina gardiner tycker jag dåra! =o) Härligt garn du sitckar i. Muffinsarna såg ju bara SÅ goda ut! Kram kram <3

Postat av: joel

Publicerad 2010-01-16 00:17:24

Ditt fönster blev väldigt fint. Det är väldigt praktisk med duktiga pojkar! Det har jag med. KRAM

Postat av: Susanne R

Publicerad 2010-01-16 11:54:51

Mmm muffinsen ser goda ut........

Hörru du kan väl ramla in hos mig och byta gardiner här också, är trött på tomtar nu. Nåja, ska försöka stda lite i nästa vecka.



Kram och sköt om dig!

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-17 11:47:33

Åh vad sugen man blir på att sticka en till tröja i freedom spirit nu när man ser bild. Ser helt underbart ut!!

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-01-17 12:09:11

Snygga gardiner och vad sugen jag blev på morotsmuffins, det är ju så gott. tröjan kommer bli skitsnygg

Postat av: Catarina

Publicerad 2010-01-17 14:52:15

Hej Eva.

Såg din förfrågan om Dimorphous-vanten...kan du maila mig?

[email protected]

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-01-17 16:32:18

Här är full rulle ser jag! Själv har jag varit så trött sista veckan så det har inte blivit så mycket.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela