urmoderns

en blogg med lite av varje

Rånar luva utan Rånare

Publicerad 2010-01-25 19:04:54 i Allmänt,

Här är Victors luva


har lagt ett vitt papper så öppningen syns

68m st 7 el 8
sticka så långt du vill ca;41v
Avmaska ca 19m
sticka 2 v fram o tillbaka
på 3:e v läggs det upp samma antal du avmaskade
fortsätt sticka totalt ca: 30-36v, man får prova sej fram,så det passar huvudet
Jag har skrivit ca, där för att det är ju olika från person till person
och beroende på garn å lite annat.....

Den är skön att ha på sej och man kan dra ner över munnen om man vill..........
Nu är luvan på bild flitigt använd som ni säkert se på bilden, men det bjuder jag på
ville iaf visa hur den ser ut.


Tror ni jag får till några fingervantar av detta....?
iaf så ser ni att jag tröstar mej med en kopp Kaffe och lite choklad.

I dag har jag besiktiga bilen och den fick stämpeln OK,så det är bara att tuta o köra ett år till
med min gamla trotjänare.
En sväng till tandläkaren har jag oxå hunnit med, och det blev godkännt där oxå
så nu kan jag köra min blänkande röda Audi och ha ett "stomatol" leende på läpparna....

Så jag får väl vara nöjd med dagen !



Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-25 19:09:49

Jav vet att du får till fingrarna utan ploppen,kaffet går bra,du hinner med mycket men skall du komma i fatt min ålder får du all gasa på lite till HIHI.....

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-01-25 19:54:44

Förstår att det behövs sådana luvor uppe vid dig. Såg just på nyheterna att de stänger av för filminspelning uppe vid dig. Ska du dra på luvan och ut och kolla efter snygga George Clooney? Det hade jag självklart gjort. Om inte kan du ju använda dig av bilen och leendet.

Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2010-01-25 20:44:13

Den luvan ser mysig ut, vantar går detr alltid åt! Det är skönt när man får ok-stämplar! Jag har oxå läst att Clooney skulle vara uppe hos dej, hoppas du får dej en glimt av han. Kram

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-01-25 22:13:35

Den ska jag sätta på stickorna direkt, så underbar under ridhjälmen, snacka om att jag skulle ut och trampa om clooney var här

Postat av: Catarina

Publicerad 2010-01-26 10:44:43

Blir en himla snygg rånare! :-)

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-27 13:37:35

Vilken häftig luva!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela