urmoderns

en blogg med lite av varje

SPIRIT

Publicerad 2010-01-13 11:17:09 i Allmänt,



Har börjat att sticka en kofta  i Fredom Spirit,det blir mjukt och skönt

gillar även den diskreta randningen det blir.

Det ska bli den korta modellen som syns på bilden,så jag tror den ska vara ganska snabb-stickad

Har även tillverkat ett par tunnare/smidigare vantar i Viking sportgarn
Och så här blev dom....


färgerna är turkos,rosa och lila
funderar på att pynta dom men jag vet inte,är inte så bra på att brodera,nåja
det beslutet får väl mogna.

Har haft riktigt bra väder i ett par dagar,men i dag står termometern på -20,3 igen.
fasst det känns ju varmt  ändå om man gämnför med -37     -    -4,2.

men det är bara att bylta på sej och ge sej ut,vovven vill ju bli rastad emellanåt
och man mår ju riktigt bra sen man varit ut och rört på "fläsket" en sväng.....ler!

Livet går vidare trotts kyla och annat elände,så fins det ju glädjeämnen oxå
som man får ta till vara. t.ex min nya kusin/syster,har liksom inte fattat att vi
har blodsband på riktigt,är ju inte van att det är /varit så för mej, sen har ju hon bröder oxå
har bara träffat en av dem ännu,kanske får jag tillfälle att träffa de andra,hoppas jag


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-13 12:34:53

Jag har också stickat i Freedom Spirit. Ett härligt garn.

Postat av: ystersyster

Publicerad 2010-01-13 13:31:43

det garnet har jag aldrig stickat av, men det skall väl bli.kaffet sätts på när du kommer

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-13 16:11:34

Här står termometer runt -10 och det har legat som ett lock på en gryta hela dan.

Jag vill ha snö och sol!

Härlig färg det blir på koftan.

Ha en fortsatt skön onsdagkväll!

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-01-13 17:08:31

Kusin/syster. :) Lät lite komplicerat men skoj med en syrra.. Jag funderar på att sticka dubbelstickade vantar.., tror du att det kan gå? Eller blir det alles för tjockt... funderar

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-14 08:43:41

Åh spirit! Jag funderade på en sån tröja du gör nu, men det blev en bolero istället. Älskar garnet! Det är så lätt att sticka med! Nu har det kommit flera sköna färger på garner, så det kliar verkligen i fingrarna...

Jag ska ta och kolla upp tipset om sockar så småningom också. Tack för tipset! :D

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-01-14 11:52:41

Visst är Spirit härligt, har stickat en mössa till dottern i det, hon älskar den. Har mer garn så jag ska nog ha en själv också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela