urmoderns

en blogg med lite av varje

Svinhugg,sticka & Äta

Publicerad 2010-01-13 18:56:55 i Allmänt,

Fick en bok av min Hemlige vän,Svinhugg av Marianne Cedervall.en bra  o underhållande bok

Handlar om två tuffa tanter,som vet vad dom vill, det hela utspelar sej på Gotland i Kajpe Kviar

Tre män dör med bara några veckors mellanrum,Dödsfallen tycks ha naturliga förklaringar

men är dom det..............ja det får man veta om man läser boken

Nu i januari kommer hon ut med en fortsättning,den heter Svartvinter,den måste jag läsa oxå.

Dessa vill jag sticka,och många fler fina vantbeskrivningar hittade jag HÄR

          

Sen vi ätit middag så gick jag ut med Tanja och grabbarna har åkt madrass

under tiden hade jag en deg på jäsning,när jag kom in så bakade jag bullar

så ikväll blir det mackor & varmchoklad.

En skafferi rensar deg, med lite linfrö,solroskärnor,rågmjöl,rågsikt lite sirap,vatten

Det har provsmakats och det blev godkännt



Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-01-13 20:04:13

Undrar om din hemlis är från min ö? Boken skulle jag också vilja läsa. Vantarna har jag spanat på ett år. Men det kommer så mycket nytt vid henne hela tiden som man blir sugen på också.

Gott med nybakat

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-14 09:28:52

Den boken låter spännande,vilka fina vantar det vor roligt att prova likaså dina bullar men dom är väl slut

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-14 13:20:52

Hej! Vad kul att du tyckte om boken! Det ser ut som om du har haft en riktigt bra jul. Här hos mig har vi haft KALLT och riktigt mycket snö. Vilka fina vantmönster du hittat. Gott med nybakat - blev sugen, kanske ska hem och baka jag också.

Ha det riktigt bra önskar din

hemliskompis.

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-01-14 15:59:35

Jag ska ta och leta reda på mönstret, dottern tagit med hem från slöjden kan scanna det till dig. Och ska jag blogg mössan så ser du hur den blev.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-01-14 16:15:32

Jag har glömt vad jag sa att garnet kostade, men du kanske kommer ihåg.

Jag skickar dig garnet och mönstret snarast.

Hm, undrar om jag har din adress kvar. Ska kolla det, återkommer om jag inte hittar den.

Kram

Postat av: urmodern

Publicerad 2010-01-14 18:12:06

Jag är så nyfiken på min hemlis,undr just vem du kan vara.......känns nästan som om jag skulle veta det !!!!!!!

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-01-14 18:19:01

Den boken hörde jag som talbok, den var jätteskoj om jag minns rätt, det starkaste minnet är att den lästes av en gotlänning och det var så underbart att lyssna på dialekten

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-01-15 14:04:40

Hennes andra bok kom ut förra veckan..........info från säker källa :-) Hon är nämligen en fd flickvän till maken. Men vi har inte hunnit läsa den ännu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela