urmoderns

en blogg med lite av varje

Nu så é dom klar..

Publicerad 2010-01-28 11:35:43 i Allmänt,

Nu är mina allra första par fingervantar klara,har stickat med halva fingrar tidigare,
Dessa är stickade av mitt Hemlis garn... ett Austermann med Aloe Vera & Jojoba Öl
är väl tänkt som sockgarn,men här blev det att par vantar.
så nu ska jag bli mjuk om händerna isf fötterna.

Igentligen behöver jag ett par nya sockar oxå,har lappar de jag anv,men det
är väl som med skomakaren.....
Ska väl ha nått att göra framför TV:n i kväll.

bakgrunden blev inte den bästa,iaf blev bilden färgglad,lite Påsk tema.
men det bjuder jag så gärna på !


En ribbstickad mössa i  Puffo Angora har oxå blivit klar

Det är meningen att det ska bli lite pärlor ditsatta,men det får bero så länge.

I morgon ska jag in på Sjuhuset och få mina Tumörer strålbehandlade,igentligen ska man till
Umeå för detta,men det kommer en Läkare därifrån så jag slipper å har jag tur så får jag
åka hem i morgon kväll som det verkar,själva strålbehandligen tar inte många minuter.

En Taxi hämtar mej 05,45 i morgon bitti, lite tidigt för mej,men det är väl bara att kliva upp
om jag nu kan sova i natt,el om jag ligger vaken och gruvar mej.
Grabbarna åker till sin Pappa i kväll redan,så slipper dom den tidiga timmen och jag
kan bara tänka på mej själv i morgon bitti.

Ska packa ner en stickning och en Bok,kan vara bra att ha nått att göra för jag antar att
det bir en lång dag.

Snacka om att det är pådrag med vakter od. omkring  Clooney, vilken tur man har som inte é
Hollywood kändis. Antar att ni läst Kvällstidningarna.

Nu blir man väl tvungen att se filmen å se om man kännerigen omgivningen.
Så var det ju med filmen Varg oxå,som är inspelad till stora delar i Valsjöbyn,och bitar från Östersund


Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-28 19:36:19

Vilka fina vantar visste väl att du kunde,men en liten kändis är du nog eftersom en Taxi hämtar dig medans det ännu är mörkt ute sedan är det väl mörkt när du kommer hem. Ha det bra

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-01-28 19:44:07

Ah ja men se där, inga problem att göra fingervantar! Lycka till hos "farbror läkarn" (om det är en farbror) och smart att ta med stickningen!

Postat av: sunna

Publicerad 2010-01-28 20:43:36

Lycka till i morgon, önskar jag var hos dig för då skulle jag följa med och hålla handen och sen skulle vi köra skoter utanför clooneys hotell och se så där snygga ut som bara 40+ kan. Kram

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-01-28 21:20:21

Jag hade hängt på dig o Sunna direkt om nu 50 åringar platsar i gänget????

Lycka till i morgon, hoppas det går bra och att du får komma hem snabbt igen utan smärtor eller så.

Kram

Postat av: anette

Publicerad 2010-01-28 21:56:07

Jättefina vantar. Vilket tålamod du har med alla fingrarna. Lycka till i morgon!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-01-28 22:02:26

Dina fingervantar blev jättefina tycker jag! Själv har jag bara kommit till en vante av två. hihi Mössan såg himla trevig ut också.



Lycka till imorgon!

Kramar om =o)

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-28 22:25:25

Jag blir hela tiden imponerad av allt snyggt både du och de andra bloggarna gör. Ska jag vara ärlig så blir jag nog lite avundsjuk också.

Hoppas allt går bra imorgon och du får åka hem igen.

Och det skulle varit kul och varit däruppe och fått se en riktig amerikansk skådespelare. :-)

Ha det så gott du bara kan!

Kram!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-29 09:27:23

WOW snygga vantar tycker din Hemlis!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-01-29 14:32:49

Vilkan fiiina karamelliga fingervanter, oxå jätte sugen på att göra men nu fåååår jag INTE börja på något mer, eller kanske, varför inte...



Postat av: Garnlivet

Publicerad 2010-01-29 22:25:41

Fina vantar i läckra karamellfärger. Jag hoppas att det går bra för dej på sjukhuset.



Postat av: Mia

Publicerad 2010-01-30 11:19:34

Jättesnygga vantar! Lycka till hos doktorn, smart att ta med stickningen. Kram

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2010-02-01 15:37:16

Men kära nån vilka snygga vantar. Jag har inget tålamod att göra fingrar på vantan. Skönt att det gick bra på sjukan. Ja uj vilket ståhej det blir när kändisar är i närheten.. ;)

Kramar o hoppas du mår bättre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela