urmoderns

en blogg med lite av varje

ang glassreseptet

Publicerad 2010-07-06 17:08:40 i Allmänt,

Ska förtydliga mej ang Glassreseptet i tidigare inlägg

Jag använde Mildas Vaniljvisp som är vegetabilisk,finns kyldisken i tetror på 3 dl

den kan man anv vispad o ovispad.  till glassen ska den vispas

Stoppade en Dajm i en plastpåse och slog m Kaveln sönder den i småbitar

I reseptet stog det att den skull in i frysen i 30 min,men det räcker inte

Den var i alla fall försvinnande god !



Fick en Riskokare i dag, men ingen instruktionsbok,den var bortslarvad

en vänninas son hade haft den,men jag fick den just för att jag har en son som ÄLSKAR ris

men hur sjutton funkar den,har aldrig använt en sådan tingest...Nån som Vet????

Kommentarer

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-07-06 20:34:59

De är gott de!!!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-07-06 22:13:38

Nu har du gjort mig ännu mer sugen på att prova den försvinnande goda glassen :-)

Postat av: Bente

Publicerad 2010-07-07 06:20:47

Riskokaren är nog inte så svår att klura ut. Vår är det bara att tillsätta ris ett mått finns med och gradering på skålen för vattnet. Finns det inget så ta som det står på rispaketet, blir det för torrt häll på lite mer vatten nästa gång och vice versa.

glassen lät väldigt god ,måste provas.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-07 18:02:15

Ska prova glasen, det blir en tripp till affären imorgon, sen ska här smaskas...hihi!

Postat av: Kicki

Publicerad 2010-07-10 21:05:01

Härligt med glassreceptet. Det måste jag prova.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela