urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite Norge bilder

Publicerad 2010-07-25 23:03:12 i Allmänt,

Bättre sent än aldrig,heter det ju.
Här kommer några bilder från trippen över till Nabolanne!

De flesta bilder får tala för sej själv,vi åkte  in en sväng Steinkjer och Stikelstad

Första bad stoppet







En typisk fjäll Tall, gammal och knotig, Riktigt snygg tycker jag!




Stikelstad Kirke, uppförd 1650

hela kyrkan har massor med vackra målningar


Här en av dom,Jesusbarnet i krubban



Grabbarna m altaret i bakgrunden, om ni kikar så ser ni att det är målat på väggarna oxå
tog lite bilder på dessa oxå men då blir inlägget i metervara,är jag rädd!



Här ett dopp i en älv utan för Vuku och Indal.
Dom fick hålla fast sej ordentligt annars hade dom åkt med.
Kan berätta att Roligt det hadde dom.

detta var ett axplock  från vår tur!

Har lite stickat att lägga in oxå men det kommer i morgon em. skulle jag tro

I dag har Himlens portar varit på Vidgavel, Jag o Jocke har varit på en Loppisrunda
Jag fyndade hemfärgat garn för en billig penning, 7 hg för 200kr
Bild på detta kommer.

Nu ska jag ikläda mej regnkläder och ut med Norton så han får pinka kvälla
tur att det var uppehåll ett tag tidigare så vi kunde ta en långsväng,för nu gissar jag att han vill in
ganska omgående !

På Gensyn!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-26 08:53:59

Det är nåt visst med Norge, så vackert så otroligt vackert!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-07-26 10:03:06

Det såg skönt ut med doppen,säkert kallt och uppfriskande...Det är ju så vackert i Norge men så har vi väl några små gener därifrån eller?:)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-26 12:30:30

Så underbart vackra bilder, men var det inte kallt i vattnet? Åker redan ikväll uppåt, vet ej när vi kommer till dej men hör av mej dan före eller så. Jag har aldrig packat med mej så mycket någon gång förrut, ej heller varit borta så länge som vi ska. Underbart! Längter efter att få träffa dej! Kramar

Postat av: Janne

Publicerad 2010-07-26 12:38:43

Jättefina bilder. Kul att ni hade roligt.

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-07-26 19:20:05

Härlig resa!!!!!

Postat av: Kicki

Publicerad 2010-07-26 21:59:08

Oj, vilka härliga och fina bilder. Ni verkar ha haft en skön tripp till Norge.

Postat av: kicki

Publicerad 2010-07-26 23:55:53

Åh vilka fina bilder...ser ut som ni haft en bra resa =)

Postat av: susanne r

Publicerad 2010-07-27 11:04:02

Ser så härligt ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela