urmoderns

en blogg med lite av varje

Nu var det ett tag sen...

Publicerad 2010-07-20 15:01:21 i Allmänt,

Jag skrev nått i bloggen,har varit lat att  ladda över kamerabilderna.

Vi har varit till Norge en sväng,men de bilderna kommer en annan da
 handarbetat har jag hunnit med iaf...



En virkad "burk" som jag gjort så här..



Jag har virkat två stycken delar en grå(ytterdelen) och en vit,som jag gjorde lite högre för att kunna vika ner en kant. Det blev stadigt och bra med dubbelt.

virkade i Tilde.



En snutte trasa,men jag hade ingen ljusare färg till huvudet,blir nog snyggare m ett  beige huvud

Kul att göra en liten snabbvirkad sak mellan varven



Har fått klar en Mohair sjal till och en har jag på stickorna.

Det är bra att ha nått annat pyssel mellan sjalstickningarna och jag virkar gärna när jag är ute och njuter av vädret.

I dag fick jag ett underbart fint ljusblått bomullsgarn från Soili,en vinst från Skördebloggen
Tack kramar till dej Soili.
Bild kommer.


Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-20 15:39:08

Vad du hinner med, duktiga dej! Hör av dej om det är svårt att förstå mitt svammel. Kramar

Postat av: Anette

Publicerad 2010-07-20 16:25:01

Du är flitig med verktygen ser jag :-)

Burken var häftigt gjord.

Tilde är det bomullsgarn? Passar för att sticka disktrasor?

Postat av: Mia

Publicerad 2010-07-20 17:04:09

Så jättefin den där skålen blev!

Postat av: mosteringalisa

Publicerad 2010-07-20 19:16:24

Vilken jättesmart idé med en burk i burken,den måste ju bli stadigare då.Måste nog testa det.

Snuttetrasan är jättegullig!

Postat av: Janne

Publicerad 2010-07-20 22:21:38

Lilly beundrar det du virkat fastän hon broderar mest.

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-07-26 19:18:53

Riktigt fin korg!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela