urmoderns

en blogg med lite av varje

Äntligen..

Publicerad 2010-03-31 11:13:55 i Allmänt,

Kom  min Kusin/syster m gubbe å Hund på besök !
Synd att vi bor så långt ifrån varandra,men i sommar kommer jag  och campar hos er
samtidigt ska jag lära er dricka mycke kaffe.....skratt!

Och precenter hadde hon med sej oxå ! en matta hon vävt till mej och en godispåse..

Detta fanns i påsen; en fin bok med mycke insperation i, garn och beskrivning t en sjal
färgen på garnet ser lite grådaskigt ut på bilden,men det är en härlig lila färg m grått i.

och en massa andra beskrivningar,så nu "é je in´t järalaus" = är jag inte utan nått att göra !



Se så fin Mattan är ! och nu ligger den på mitt köksgolv, snyggt va ?!?!?!
Victors kommentar var; den skönaste matta jag gått på !!! de ni ! är det samma som att
han tyckte väldigt mycke om den å det gör Jocke oxå !
och jag älskar den,för den är så fin och för att   denna speciella person gjort den till mej!

 till dej Anna Britta !!!!


Sjalen jag stickat är nu klar,m virkad kant å allt. i den ska stickas i Fabel igentligen,men jag har
stickat den i OPAL,för den hade rätta färgen, nu blev den visserligen enfärgad,men vad gör väl det !



såhär ser den ut.
En lättstickad sak,som passade mej ypperligt som TV-stickning.
och lagom stor blev den oxå .

Ska sticka en till mej själv oxå,kan passa bra eftersom jag oftast har linne på mej
så ser jag mera "klädd" ut om jag har en sån på mej ,när det behövs!

Ska vi bestämma träff i morgon på Blåkulla ?????

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-31 13:08:23

Självklart är jag på blåkulla imorgon! Vilken härlig sjal, precis lagom stor. Skulle själv vilja ha en sån. Mattan var ursnygg! Det är härligt med hemgjorda mattor, de är bäst! Kramar

Postat av: Anette

Publicerad 2010-03-31 13:48:18

Tyvärr hinner jag inte åka till Blåkulla för jag måste jobba. :-) Och så hitta jag inte kvasten heller.

Kul med besök och att få sån fin matta på köpet.

Sjalen såg lättstickad och fin, gillar färgen.

Igår eftermiddag sken solen här och jag satt ute en bra stund, men tyvärr så visar den sig inte lika fint idag. Men det är uppehåll än så länge.

Ha en fortsatt skön onsdag!!!

Och lycka till på resan till Blåkulla imorgon!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-03-31 14:22:45

Tack snälla ni för att ni tyckte om det ni fick, jag blev ju inte låttlös jag heller så det så.Det blir strumpor till mig själv den här gången,träffas vi Dalhemsviken när vi far till Blåkulla eller vart tycker du

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-03-31 16:26:10

Hej här var det mycket att läsa sen sist. Åh vad fina saker och grejer och garner du har bilder på! Man blir helt kliig i fingrarna. :) Jag vill också hinna! ;) Det e aldrig kul med mediciner som gör en trötter. Men nog märker jag att du är en kämpare! Hinner inte läsa så mkt bloggar längre, går dock alltid in här så fort jag kan. :D Kramkram

Postat av: sunna

Publicerad 2010-03-31 20:45:08

Klart vi ses på blåkulla, en sån sjal vill jag också ha, lagom storlek, vilka underbara presenter du fick

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-04-01 08:53:37

Önskar dig och de dina

GLAD PÅSK!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela