urmoderns

en blogg med lite av varje

Hemlispaket 3

Publicerad 2010-03-01 15:10:51 i Byten,

Tack snälla snälla  Ann-Marie, för alla fina paket som jag fått från dej
Har inte kunnat få bättre Hemlis.......
Synd att jag var dålig på att leka dedektiv denna gången,men som jag skrev en gån tidigare så har jag varit in hos dej och kikat,men det var innan.

Se villket Godispaket,mums för alla sinnen !

Det rolig är att jag har varit in till Östersund i dag,passade på att köpa garn till Sockgarnsbytet

och samtidigt så står jag och klämmer just på det garn jag fick i paketet i dag,
Marks & Kattens, FAME trend.
Tänkte köpa det men sa till Agneta att jag tar det" nästa gång" .
Så det blev en fullträff. en knitPro sjalnål låg oxå i paketet,snygg!
och en massa Godis........................

Texten på kortet: visst behöver vi en
                             Kulturrevolution nu

Passande text,för visst är det lite av en revolution på handarbetsfronten
speciellt stickat och virkat.

Kramar till dej Ann - Marie från mej!!!!!!!!!!


Lägger in en bild på garnet jag köpte av Tant Kofta
ett riktigt "gosigt Garn"



Hittade denna Bok på ICA Maxi i dag



Och denna oxå........
Kanske kan man få lite nya idéer på fyllningar att lägga i
mackorna,när vi har Sportlov, nästa vecka och kanske vädrets makter står oss bi så
vi får vara utomhus så mycke som möjligt . Hoppas kan man ju alltid !

I dag har vi Kanon väder,sol från en klarblå himmel !!!!!!!!!!!!!!!!

Vantarna som Tålamodspåsen hade beskrivning på är klara och valkade
så nu ska jag göra en "kant" på dom samt pynta dom på nått vis.
Har lite ideer om hur,men först ska jag fråga om lov att använda  det som nån annan kommit på
Återkommer om detta senare.

I dag har jag skickat mitt sista Hemlispaket,blev lite sent,men det är på G iaf !

Lokal Radion har en Tävling just nu ! Man ska sticka eller Virka en mössa
och skicka in,sen blir det en utställning på Stora Torget och en  framröstning
av den finaste / Bästa . Är lite i valet och kvalet om jag ska delta.
och med vilken mössa ???????
Tror sista dan var den 10 Mars,så jag hinner bestämma mej. Tyckte det var en kul grej
att arr. en mösstävling.




Kommentarer

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-03-01 16:15:13

Åh vad jag skulle behöva det paketet, river runt i skåpen efter något sött men det verkar hopplöst. Den där boken ska jag i alla fall titta efter i morgon

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-03-01 16:21:55

Vilket härligt garn och bilarna är inte lika bra,boken måste jag få glutta i.När man såg den andra boken blev man hungrig ju

Postat av: Anette

Publicerad 2010-03-01 17:15:00

Avundsjuk på ert fina väder för här har snön vräkt ner hela dan.

Boken med lätt att sticka och virka såg väldigt intressant ut. Blev sugen på en själv, men egentligen är det nog ganska onödigt för jag har massor av broderier att göra klart också.

Denna vecka är det sportlov här och ungarna har ju verkligen snö att leka i. :-)

Hoppas bara solen tittar fram lite här också.

Ha en fortsatt bra måndag!

P.S Nog tycker jag att du ska delta i mösstävlingen D.S.

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-03-01 19:08:27

Åh KLART du ska va med o tävla! :D Alla dina mössor ser underbara ut.

Härliga paket också!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-03-01 20:03:01

Vilket härligt garn du fått och även det du köpt.

Vi har sportlov denna vecka, får se om Claudia tänker komma ut nått.

Själklart ska du vara med och göra en mössa. Håller tummarna för dig.

Kram

Postat av: Eva Siding

Publicerad 2010-03-02 08:32:26

Härliga grejor! Maila mig din adress så kommer din skördebloggsvinst i brevlådan.Sparar nämligen inte adresserna!Grattis!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-03-02 09:14:49

Klart du ska vara med och tävla med en eller flera av dina mössor. Du kan ju vinna en gång till (ser att du har vunnit på skördebloggen)

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-03-02 20:12:09

Stickade en sjal av just det där garnet!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela