urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite ditten å Datten

Publicerad 2010-03-06 11:23:40 i Allmänt,

Får jag presentera Fröken Elsa !



En riktig söt-nos .
Hon ska vara hos oss till Onsdag,sen får vi se hur det blir.
men eftersom det är många sjukhusbesök framöver,så är jag lite osäker på hur det hela slutar
Men just nu får jag njuta av hennes sällskap .och hon tar mej med på långa promenader
i det vackra vädret vi fått.
Det är natt kallt men  solen värmer och der är  ovan plussstrecket........



Dessa vantar har jag stickat i veckan,sonhustrun ska få dom av mej,eftersom jag har lite dåligt samvete över att sonen o sonsonen fått sina mössor och hon ingenting.
Hoppas nu dom ska passa o komma till användning.

Tror det varit bättre om jag anv. en ljusare grå färg,för denna vill liksom lysaigenom lite
fasst å andra sidan kan det lika gärna bero på "stickerskan"



Har börjat med en Upp och Ner kofta,men jag tror inte att garnet räcker,jag stickar väl till det tar slut så får jag köpa mera när jag kommer in till Östersund.
I början hade jag tänkt att det skulle vara randigt på oket,men hela tröjan får nog bli randig.

Det var lite från mej för i dag ! I morgon är det Vasaloppet som gäller.............















Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2010-03-06 12:19:11

Så söt fröken Elsa är!

Skönt att solen börjar titta fram för det är lättare att få något gjort här hemma.

Ha en fortsatt skön helg!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-06 14:59:20

Vilken goding! Superfina vantar. Jag har inte börjat på min uppifrånoner-kofta än, din ser ut att bli riktigt bra! Kramar

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-03-06 15:47:52

Tutta då så bedårande söt, precis vad du behöver mellan alla sjukbesök

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-03-06 16:49:56

Vilken liten goding. Är det ett test om ni ska passa ihop? Fast vem fasiken passar inte ihop med dig, dum fråga alltså.

Så har du gjort mönsterstickade vantar, du kan ju och jättefina blev dem också.

Hur länge ska du hålla på med dina turer in till sjukhuset?

Kram

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-03-06 20:13:24

Men vilken goding henne skulle Tulo bli förälskad i direkt,vantarna är också fina, dom blir nog till belåtenhet.Nu måste jag se till att tofflorna bli klar ha det "lillasyster"

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-03-06 21:50:50

Nu är jag ju ingen hundmänniska men jag medger att hon är jätte söt.

Vasaloppet blir det här oxå

man kan ju äta frukost i 5 timmar :-)

Postat av: Christina

Publicerad 2010-03-07 16:14:19

Jättesöt hund.



Oj, vilka vackra vantar du har gjort. Toppen.

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-03-07 17:57:32

Härligt med en vovve nu när solen skiner!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela