urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite Vår Varning

Publicerad 2010-03-17 10:12:31 i Allmänt,

Två pannband stickade ,satte det ena om halsen som en liten halskrage

Så här ser dom ut

de är stickade i två olika storlekar,till mamma & dotter är dom beställda
Hoppas nu att dom blir nöjda.

Ett par halvvantar stickade i Alaska. Grått var det enda jag hade hemma,men jag blev sugen på

att sticka dom på en gång.Det blir nog flera par av denna variant,fast i mer vårliga färger..
Dom är snabbstickade.så dom passar bra som TV stickning.

Mönsterbeskrivningen hittade jag HÄR hos Clara,hon har gjort beskrivningen själv
Jag tackar för att du vill dela med dej av den till oss andra.

I dag har vi Sol från en klarblå himmel.....mmmmmmm!
ska ut och njuta av den bakom huset,tänkte jag. kanske åker kaffe koppen med oxå
man vet aldrig var Haren har sin gång..........skratt!


Ska försöka att sticka en liten hund t sonsonen,det fanns en beskrivning i förra veckans Hemmets Journal.Sen är det väl till att börja med en Poncho och svärmorssjalen
men dessa projekt kommer nog att ta lite tid i anspråk och känner jag mej själv rätt,så blir det nog nått "mindre" som kommer imellan.

Har ni sett att DROPS har lagt ut  Påskkalendern,får se om man kan hitta nått pyssel i den
brukar försöka att göra en ny sak varje år.

Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-03-17 18:38:51

Hoppas du kunde njuta i lä en stund med koppen med dig.

pannbanden är så fina och halvvantarna också. Kul när nån gör eget och vill dela med sig av det också.

Ha det gott där uppe i dröm om vår

Postat av: Jazza

Publicerad 2010-03-17 21:11:53

Fina pannband - var hittar man mönstret?

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-03-17 21:27:03

Flitens lmpa lyser som alltid! VAr tvungen att sticka lite igår.... men axlarna/ryggen tycker inte om det.... HA en trevlig helg!!!!!!!!!!!

Postat av: Stickmamman

Publicerad 2010-03-18 07:23:10

Jag köper mina namn band på http://www.minanamnband.se Sakerna man gör blir lite upp piffade. Jasså är du också med på julmarknad? Vart? vad brukar du ha med dig då för saker?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-18 09:13:19

Halvvantarna ser jättefina ut! Det kanske blir så varmt i år också att det kommer att räcka med halvvantar!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-18 09:14:28

Det kom visst inte med vem jag var!

Postat av: Moster Maska

Publicerad 2010-03-18 12:12:58

Så fina och tack så hemskt mycket för utmärkelsen!

KRAM

Moster Maska

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-03-18 15:32:46

Jättesnygga vantar..............tog genast fram lite garn och började sticka

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-03-18 20:43:28

Jag har bara varit borta 4 dagar och du har hunnit med en hel del. Vi hörs

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-03-18 21:34:12

Claras vantar är en favorit här också och precis lagom nu i vårsolen

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-03-20 12:23:52

Kul att se lite vad som händer hos dig! :D

Härliga färger, ja, kör på! :)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-03-21 21:13:37

Härlig färg det var på mössan och pannbanden. Halvvantarna tyckte jag såg jättemysiga ut. Kram kram =o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela