urmoderns

en blogg med lite av varje

Lördags Godis

Publicerad 2010-03-27 18:11:36 i Allmänt,

I går fick jag låna Barnbarnet över dan medans Pappa var ut och kikade efter Lo djur.
Riktigt kul hade vi,roligas blev det nog när "farbror" Jocke kom hem från skolan och busade
på lite annat vis än vad Farmor gör, vi var ut och grävde en koja i snön,eller rättare
sagt så var det Jocke som stog för grävandet........


Här några Ägg jag stickat,som ska hänga i någons  påskris,riktigt snabbstickade och roliga att göra
ska göra en "drös" till , så alla får......beskrivningen på dessa finns på Drops.



Har flera som fyller år i April,detta är en present till någon av dom,det är en sjal som jag kikat på och gillat förut,men glömt den,blev påmind när jag var in på Rosenvantens blogg,
Tack för påminnelsen Ingrid ! den är nästan klar,ska avmaskas och virkas en kant runt om
sen så är det bara att starta upp med nästa....
Även denna beskrivning finns på Drops



Här är garnerna som ska anv. till  de sjalarna, det gröna Elegant garnet ska bli en trekants sjal m tappade maskor.
Fabel ska bli en lika som den jag stickat i Rosa.
Vem som får vad får tiden utvisa........skratt!

Men dess i mellan har jag beställning på tre virkade mössor.
En är klar och fotad



Dom har själva bestämmt villka färger dom vill ha...den rosa färgen är inte så knallrosa på
riktigt men nästan. Kanske skulle jag tagit en vitare nyans på det vita garnet
men när jag köpte garnet så tyckte jag att det såg lite för "bebis" aktigt ut m kritvitt.
Har använt Garnet Carolina,dubbel tråd och virknål nr 6
Att jag valt Carolina beror dels på att det börjar bli för varmt med Ull,sen är dom lättare att
tvätta.

Ska göra klar de andra två oxå i dag är det meningen.sen kan jag köra igång med
present tillverkningen på riktigt.

Känns  toppen nu när jag vet  vad jag ska göra å inte starta med en massa olika projekt
som jag fått repa upp för jag inte haft nån lust att färdigställa,det är det där med insperationen
som spökat men nu är käringa på G igen.....

Annars så mår jag PYTON i dag,antar att det delvis beror på medisinen jag fått.
Man märker iaf villka som är ens vänner på riktigt,när man blir sjuk,känns lite tråkigt
måste erkännas,men samtidigt så vet man vad man ska rätta sej efter i fortsättningen å inte va så
j-a snäll o ställa upp på allt å alla som behöver en hjälpande hand.........
Otack är världens lön.
Såja nu har jag fått skriva det oxå !!!!!!
Men jag säger som jag brukar ; Jag krusar inte större skit än vad jag själv är !






Kommentarer

Postat av: bente

Publicerad 2010-03-27 19:12:06

Vilken liten gullunge . Fina ägg du har gjort.

Hoppas du mår bätre idag och har det skönt med din familj i helgen

Kram Bente

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-03-27 20:09:50

Fina pojkar det syns att dom är Borgare, äggen är finaliksom garnen och DU. Jag håller med dig man skall inte krusa men dig kan man väl få skämma bort nu när vi har funnit varandra,vi hörs storasyster/kusin

Postat av: Marie

Publicerad 2010-03-28 06:27:56

Fina barn och barnbarn du har!

Och hoppas att du snart mår bättre!

Vi hörs // Kramar i massor till dig

Postat av: sunna

Publicerad 2010-03-28 09:17:52

Lilla hjärtat, vill du låna mina handfängsel och sätta fast någon i ett träd i skogen är det bara att säga till så skickar jag dem på posten. Jag har pepparspray också, det är effektivt. Kram

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-03-28 11:40:14

Hoppas du mår bättre snart. Fina ägg du har gjort. Vad är dom fyllda med?

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-03-28 12:14:27

Tänk att min Emmy fick igång flera att sticka denna sjal. Visst är den enkel och perfekt tv-stickning. Satt igår kvälls i mörkret och stickade på den.

Vilken lycka att få ha barnbarnet en hel dag och bara mysa o busa. Förstår att det är annat bus med farbror än med dig.

Tycker du ska ta Sunna på orden och låna lite grejer av henne.

Man blir så j...a förbenad när folk är så där inskränkta. En del vågar ju inte närma sig när man vågar yppa ordet sjuk, men som sagt nu vet du vem som är dina riktiga vänner och de andra behöver du inte krusa för. Har de inte fattat vilken guldklimp du är kan du skippa dem i bekantlistan.

Kram till dig och så hoppas jag du mår lite bättre idag.

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-03-28 17:14:56

Vilka fina ägg..............skall se om jag hinner sticka några till påsk.

Krya på dig!



kram

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-28 21:22:42

Vad tråkigt att höra att du inte mår bra och du jag kan nog övertala Sunna att vi kommer upp till dej och hjälper till att sätta bojor på någon som inte är snäll. Hoppas du snart mår bättre och kram på dej!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-04-03 19:14:22

Hoppas du mår bättre idag!

Håller med dig helt och fullt, man ska inte bry sig om de som bara finns där när man är pigg o glad. Bättre att lägga energi på de som finns för en i alla väder.



Kram, hoppas du får en bra påsk och att du får må bättre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela