urmoderns

en blogg med lite av varje

blomblad i näsbild

Publicerad 2010-05-20 19:32:48 i Allmänt,

 

Här har jag gjort mej till och fotat en bättre bild på bladen på blomman jag skrev om i förra inlägget

å så glömmer jag att rotera den innan jag lägger in den

Jag bjuder på lite nack gympa.......!

I går skickade jag Disktrasan till min Bytar vän Mari och kan ni tänka er "snigel" posten
hade levererat den i dag,snabba ryck !
För en vecka sen skickade jag ett garnnystan till Soili och det tycks inte ha kommit fram ännu....hm!

I kväll har Joacim å Victor tagit premiärdoppet,bild kommer i morgon när jag laddat kamerabatterierna

Har även gjort en massa garnfynd och då menar jag MASSOR
I stömsund sålde hon ut sitt lager  med 70% på priset,vem kan motstå inköp en såm gång
i dag hade jag med mej 2 kassar från Agneta på Frösön 30%

ska fota "högen" till i morgon.

ha de!

Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-05-20 21:04:44

Oj, oj jag som har så ont i nacken i kväll, typiskt.

Vilka fynd du gör, aldrig dyker jag på sådana. Kan bara gratulera.

Postat av: Mari G

Publicerad 2010-05-20 21:25:30

Hejsan



Japp ibland kan posten vara snabb :-).

Badat nu, utomhus ?? brrrr



Det är definitivt en begonia, dock inte en i traditionell mening "ute" häng begonia. Denna variant är mycket riktigt mer hängande än de vanliga. Vet dock inte vad denna sort heter. Min mormor hade såna när hon levde därför kände jag liksom igend en. Sök på Gooogle, Gooogle bild, Wikipedia så kanske du kan hitta vad det är.



Tack än en gång för disktrasan och chokladen, det finns lite kvar :-).



Mari

Postat av: Marie

Publicerad 2010-05-20 23:40:17

Hej! Jag har förstått att ni har det riktigt varmt upp i landet. Här har vi inte sådant väder att man känner för att bada. Ska bli intressant att se vad du fyndat/Marie

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-05-21 09:30:59

Vad sägs om namnet `Ikon Blush White` Begonia namnet taget från frökatalogen impecta frökatalog.Jag förstår mer å mer att dom har Borgsblod i sig jag badade tidigt i Unga år men Revsundssjön är ju så kall Tänk på lederna Garnerna från Agneta på Frösön vet jag var läckra.ha en bra dag kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela