urmoderns

en blogg med lite av varje

Fiorna klara

Publicerad 2010-05-09 14:23:21 i Allmänt,

Och den Roliga Stickboken kom i Fredags,fick den via facebook för portokostnaden

Det är många små roliga saker att göra i den.

Maj månads vantar ;FIA stickde jag klar i går

stickade i ett ljusblått Eskimo garn

Snabbstickade tack vara tjockleken på garnet,tror att de sitter bättre oxå när man stickat m vridna rm. Ångrar inte att jag anv 4,5 på stickorna,nu sitter dom som en "fläskläpp" men
antar att de töjs lite å då mina vänner  blir det perfekt !
Det kommer att bli flera par stickade även av denna vante
sen har hon ju Levina,som är sååååå  snyyyyyyyygga ! men då måste jag ha lugn o Ro omkring mej
när jag ska sticka dom.


Detta mobilfodral har jag stickat till en lite kompis  !
Glömde att fota så hon har skickat mej detta.

Har haft fru fortuna på min sida igen,två vinster på skördebloggen
och som vanligt så komm en vinst från EvaS........super söta stickmarkörer m elefanter
och en hemlig vinst från Soili,det ska bli spännande att se vad det kan vara !

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-05-09 15:21:21

Så snygga vantar!! :) Ser ut som en rolig bok det där, blir kul att se vad du får till.

Postat av: mosteringalisa

Publicerad 2010-05-09 15:50:28

Jättesnygga vantar,härlig blå färg.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-05-09 19:03:03

Vilken härlig färg på vantarna vilket färgnummer är det.Boken måste fås läsa någon gång. Ha en bra kväll.

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-10 08:44:23

Va fina dina fior blev:)



Svar på kommentar: Jo, alla grannar har olika smak, hans smak är tyvärr väldigt högljudd. Men han spelar faktiskt gitarr bra. Hade gärna lyssnat på det mer om det inte varit så att han spelat när han satt på dass. Den kunskap gör tyvärr musiken rätt vidrig:(

Postat av: sunna

Publicerad 2010-05-10 10:32:23

Vantarna blev helgrymma, väntar hem garn, från Tradera givetvis sen ska jag testa mönstret också

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-05-10 17:29:19

GRATTIS!!!!

Postat av: Neta

Publicerad 2010-05-10 19:49:30

Jättefina vantar! Jag har också den där boken, måste nog ta fram den och bläddra lite tror jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela