urmoderns

en blogg med lite av varje

sjalar & namnstavar

Publicerad 2010-05-27 09:18:00 i Allmänt,



Dessa har jag haft som Tv stickning några dagar.

sjalar man stickar på tvären i mohair garn och stickor 15

stickorna är lite klumpiga,men snabbt går det,har ett nystan vitt mohairgarn  som

ska få växta till en likadan sjal.

I Tisdags fick jag dessa med posten-



Jättefina namnstavar,från Karins Änglar.
svårt att fota så namnen syns,men eftersom mina barn är mej kärast av allt
så har jag låtit stansat in deras namn.
Funderar på hur jag ska göra med barnbarnens namn,om dom ska stansas in på
deras pappas ,eller om jag kanske hittar nån lite mindre....ja den som lever får se !
ska iaf spara med dessa tills nr 2 är född och fått ett namn !

Har lite mer på G,men det tar vi senare !

Har fått min tid i Umeå,den 10-11 Juni är jag där för kontroll !
Den 14 Juni ska jag till Åre och få ett Invaliditetsintyg som mitt Försäkringsbolad
vill få,ang min skada från älg krocken i Nov 2007, så det blir ett fasligt flängande
några dagar och många mil...........
Värst är det att jag missar grabbarnas skolavslutning , men dom har ju en Far oxå
som tar han om dom när jag inte är hemma.

Undrar var sommaren tagit vägen ? semester eller........för  rätt som det regnar så kommer det en skur! å kallt å eländigt,igentligen skulle man nog  ha vinterkläder ett tag till, dom säger ju att man ska svettas in sommaren och frysa in vintern,men fortsätter det så här så är det ingen mening att hänga undan vintekläderna.........................nåja! man klagar väl lite för mycke,för när sen värmen kommer då är väl det åt h-vete oxå....hahah !

Nu är det bara två veckor kvar,sen är det tio veckors ledighet.......!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-05-27 09:57:32

Jaaaaaaaa min "lissasyster"kusin jag blir bestört av vad du går igenom,men efter regn kommer solsken.Så ock för dig,du är nog bra på och se framåt och det tjuriga Borgblodet finns i dig med (ganska mycket också har jag märkt)kramar från Gålön

Postat av: URMODERN

Publicerad 2010-05-27 10:14:49

skratt ! ja du Anna Britta. Borg blodet är inte att förakta!!!!

Postat av: Anette

Publicerad 2010-05-27 10:51:31

Här är det något fel på vädret för jag är ledig idag och solen skiner. Gubben är hemma av olika anledningar idag så vi har ätit frukost ute i solen.

Ha en skön torsdag!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-27 12:23:00

Här skiner solen men det nästan stormar och vindarna är kalla! Hoppas det går bra för dig med undersökningar och annat!

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-05-28 19:08:31

JAg verkar bli "ledig" mest hela sommaren så jag tror inte på nått vidare väder.... tyvärr...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela