urmoderns

en blogg med lite av varje

lite av varje

Publicerad 2010-05-21 10:10:01 i Allmänt,

Under vattnet går en väg ut mot spången som man ivanliga fall går över till en badplats

Så här ser byns grillplats ut,några av bänkarna har flutit iväg

soptunnan är oxå i risksonen att försvinna, ser ni båthuset i bakgrunden,det står på torra land i vanliga fall,strandkanten är utanför buskarna.
Bakom  vindskyddet ser det ut så  här


 Badande grabbar i gårkväll. Inget vatten här ivf.


Det har utgått en klass tre varning,det kan komma att öka ytterligare 70 cm om vi har otur
En man i Hammerdal fick ta båten i morse när han skulle åka till jobbet.

Dom har även gett oss "order" om att koka dricksvattnet.

Nu till nått helt annat !



Victor sparade lite paprika frön i vintras som han torkade och sen satte vi dom
och så här har det gått,två st paprikor och flera små på G !

fick en Mor o Barn planta som jag satt i en udda kaffekopp,ska flytta över den i en vanlig kruka så den har nått att växa i,vet igentligen inte så mycke om just den blomman,men fina blad har den.


Åsså "lite" nytt garn....ler!





Agneta på Frösön besökte jag i går....30 % på Drops ullgarner
så jag passade naturligtvis på att "hamstra" lite !



Pluss ett nystan  Zindra m Turkosa och Rosa aktiga små pärlor


I förrgår var jag till Strömsund,och gissa vad jag sprang på ? jo Garnaffären håller på att byta lokaler,så där var det 70% på garnerna .....







som ni ser så blev det lite inköp där oxå.....!

När jag kom till bilen så sa Victor;men mamma har du köpt garn ? så ovanligt!!!!...skratt!

Nu é je i alla fall  in´t järalaus !


Önskar er alla en riktigt Trevlig Pingst !

Kommentarer

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2010-05-21 10:32:12

Men oj va vatten ni har.. lite läskigt är det. Klart boysen ska passa på att bada då.. ;) Men huvva va garn du har köpe.. Lite avundsjuk blev jag.. ;) Det är så härligt att gotta sej i nya garner..

Kramar från ett regnigt o åskigt Närke..

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-05-21 11:06:13

Över 100 000 hushåll blev utan vatten här i Örebro

igår kväll p g a åskan.

Men jisses vad garn du köpt :-)

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-05-21 11:15:44

Med dina raska fingrar så tar nog garnet slut fortare än du tror... ; )

Ha en trevlig Pingst!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-05-21 15:33:16

Du funderar inte på att öppna affär? Jag har funderat på att börja bada ute men tror att det fortfarande är för kallt. Beundrar sönerna dina, för det verkar ju inte bara ha varit ett dopp utan ett rejält plaskande ser det ut som. HA det så bra i pingsten.

Postat av: Elin

Publicerad 2010-05-21 17:22:45

Ahhh det turkosa Fritidsgarnet är jag sååååå avis på :) Turkost är min absoluta favoritfärg nu, man blir så glad av den.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-05-21 18:00:34

Hoppas ni inte ligger i farosonen för vattnet nu bara. Men bada redan!!! modiga killar.

Gubben blev allt riktigt imponerad av paprikorna och jag blev riktigt imponerad av garnköpet.

Kram

Postat av: Lena

Publicerad 2010-05-21 18:19:41

Hej,



Usch vad läskigt med allt vatten.... hörde om det på nyheterna i morse. Nog för att det varit varmt ett tag men bada.... nej, det väntar jag med tills utebadet på Näsviken öppnat!! :-)

Håller garnaffären på att flytta till Bomiljös gamla lokaler?? Eller är det nån fler flytt på gång?? De ska väl inte sluta med garner.....

Postat av: Marie

Publicerad 2010-05-21 19:35:52

Hej! Jag förstod att det skulle bli något extra, ditt garninköp. Du kommer ha fullt upp med att göra något fint av allt garn. Kram från Marie

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-05-22 19:39:59

Mycket garn var det!!!! ler JAg anmälde mig ttll disktrasbytet och fick ingen kompis, mailade igen.... MEn troligtvis hamnar mina mail i nån spopåse =(

Postat av: ellie

Publicerad 2010-05-22 20:07:09

Shiit vad mycket vatten haha, vart bor ni för någonstanns då?:)

Postat av: A

Publicerad 2010-05-22 20:08:52

god kväll [:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela