urmoderns

en blogg med lite av varje

utlottning & å Lite annat

Publicerad 2010-05-04 09:27:19 i Allmänt,



UlligaGulliga har en utlottning i sammarbete med Skinnarbo
på en vacker tovad filt med Hjärtan.
Dragning  på Mordag,Mycke passande dag tycker jag !


Har varit lite slö med bloggandet och stickandet ett tag.
Förra veckan gick åt till att ta hand om  V vi låg på sjukhuset ti o Ons
dom har tagit en massa prover,enl detta ska det inte vara croohns han har
men jag "tvivlar" iaf.........Och så skickade dom en del prover till Umeå
och V ska få träffa en Mag o Tarm speciallist där i från.
Det rör på sej iaf,men trotts att det börjar hända saker så känns vägen oändlig.....
Vi har provat med olika koster,men in´t ha den hjälpt någe !

När V var 7 så hände nått med vikten,och barnläkaren vi träffade som skrev ut oss fokuserade bara på detta problem.........tycker det känns tråkigt,även om det är viktigt,hon var lite "plump"
när hon pratade med oss.så jag fick "ta henne" en vändning när inte sonen var med
frågade om hon kunde tänka sej att gå lite finare fram el gå en "charm kurs"......

Nog om detta!

Har handarbetat lite grann



Två Disktrasor ett par baby sockar och En Napphållare

Napphållaren hittade jag på en blogg,som var så snäll att hon delade med sej av beskrivningen
Jag brukar alltid skriva ut var jag hittar mönster,men missade det totalt
och nu är det lögn att hitta den igen.
Så om vederbörande är in här och läser detta eller om nån annan känner igen detta
så SNÄLLA tala om det så jag kan Länka.........Och Tacka !
Jag har Hjärn-släpp,skyller på alla mediciner jag stoppat i mej
men min kusin håller inte med mej,hon säger att det är åldern.....hm! det örat vill jag inte lyssna på!

Det var iaf.  en rolig idé och jag hade några hängsel spännen liggande,så klart som Korvspad
var jag tvungen att genast skrida til verket.........

Harfått beställning på en Baby Hjälm i vitt,"hundra" år sen jag stickde en sån,men skam den som ger sej,jag säger bara; Hur svårt kan de va!

Kram på er alla bloggvänner,nu återgår jag till stickfåtöljen!




Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2010-05-04 10:16:42

Ja, ibland kan man ju undra om läkarna får läsa/lära sig psykologi.

Bra att "läxade" upp henne för det kan hon nog behöva.

Måste nog hålla med din kusin om att det där med hjärnsläpp hör till åldern. Jag äter inga mediciner och jag har hjärnsläpp nästan varje dag/flera gånger per dag. Igår höll jag på ta skinka istället för kaviar till ägg och när jag jobbade på em höll jag gå in i fel lägenhet, nu gör det ju inte så mycket eftersom det är ett gruppboende jag jobbar på, men jag hade ingenting i den lägenheten att hämta eftersom jag lagade mat i den där jag skulle vara. Det var bara några av de hjärnsläpp jag hade igår. :-)

Söta strumpor!

Ha en skön tisdag och hoppas att ni snart får svar på grabbens problem.

Kram!!!

Postat av: susanne

Publicerad 2010-05-04 10:42:25

Här är en annan "glömska", jag skyller på mjölk i hjärnan, E ammar fortfarande.



En del läkare borde aldig blivit antagna. Det är skrämande hur många som inte vet hur de ska uppföra sig mot folk, f.f.a. barn. Tyvärr är det "status" att gå på läkarprogrammet så istället för att de som verkligen skulle bli bra läkare får komma in så är det en hel del annat folk (sedan finns det många bra också såklart).

Hoppas ni snart får veta vad som felas V.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-05-04 12:16:16

Ja du Eva vad säger man om sådana läkare, det har bara du och jag ord för jag törs inte dela med mig av dom för nu skall vi ha det lungt och försöka vila mellan stick/virkningen Ha det

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-04 14:30:07

Tråkigt med tråkiga läkare! Hoppas ni rätsida på problemen nu! Du hinner ju med att sticka mycket ändå fast du har så mycket ikring dej! Kramar

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-05-04 20:23:08

Typiskt att ni hade sådan otur med den där läkaren. Jag har varit ute för några sådana också, men så finns det riktiga guldkorn också och de hänger man ju fast vid med näbbar o klor. Hoppas det ordnar sig för grabben och att det blir nån ordning på hans mage till slut.

Sticka lugnt nu.

Kram

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-05-05 21:39:35

Läkare skulle behöva social kompetens!!!! Det är inte alla förunnat, tyvärr... HAr lärt mig kroka idag =)

Postat av: sunna

Publicerad 2010-05-05 23:31:58

Japp ge den jävel vad han tål och lite till, här ska ingen hacka på ungarna heller, just det

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-05-06 15:31:12

SV; Det är nog all stress över jobb och annat som tar ut sin rätt.....

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-06 18:32:02

Vad du är modig som läxade upp läkaren, jag blir oftast så feg! Vilka jättesöta baby-sockar!

Postat av: Soili

Publicerad 2010-05-07 09:15:38

Det är synd att man inte kan lita på läkarna.

Syrrans ena pojke hade magproblem hela skoltiden på 80 talet.Syrran mäkta orolig...ingen lyssnade..inga prov togs...syrran stämpald som "nervig mamma"När grabben var i övre tonåren DÅ konstaterades det att det var gluten och laktos allergi som spökat.

Att hitta en bra läkare är nästan som att vinna på lotto.Man kan ju undra varför det ska vara så.Hoppas att ni får klarhet på V's mage..ge dej inte.Kämpa..kämpa.

Fina babysockr du gjort och den där napphållaren var häftig.

Ha en trevlig helg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela