urmoderns

en blogg med lite av varje

Paket

Publicerad 2010-11-22 14:11:02 i Allmänt,




Kolla vilken överraskning som låg i min brevlåda och väntade, från Ingamay
Svartvinter är till och med signerad,den ska jag läsa i kväll.
Och boken Värma varandra , den har en massa roliga beskrivningar som jag ska prova,redan i dag tror jag
lite nördig får man väl va`...:D
Koftan som jag brukar sticka finns oxå med i den boken, den är kallad Sunnas kofta,men hon har fått beskrivningen av mej, en beskrivning som jag hittat på loppis för en massa år sen,den finns på sidan 62 för er som har boken.

Jag och Ingamay gjorde ett byte,garn mot böcker,hoppas hon oxå blir nöjd med paketet från mej !

  Kramar t  Ingamay




Så här såg det ut i gårkväll,senare blev det ett starkt månsken,som nån som glömt släcka lampan....



Bilden tagen i morse kl 8, å kallt var det som tusiken  - 27gr, Huvva ligen! men myggfritt!

Ha en bra dag !

Kommentarer

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-11-22 14:47:09

Det var aldrig min önskan att den skulle heta sunnaskofta, och det står ju klart och tydligt att mönstret inte är mitt att den kommer från min bloggkompis, jag lämnade alla uppgifter om dig men hon valde det här på egen hand men känner du att det inte är ok tycker jag du ska prata med dom, det skulle vara tråkigt om du känner att det är fel.

Hoppas allt är bra med det lilla barnbarnet, misstänker du har småkläder på stickorna

Postat av: urmor

Publicerad 2010-11-22 14:54:09

det är apsolut inte fel !

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-11-22 16:00:37

Dom böckerna skall bli intressant att kolla in, Sedan har jag ju sagt att du bor på fel ställe vi hade ju bara -11grader men månen lyser iallafall på oss båda.hälsn systeryster:)

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-11-22 18:11:11

Jag vann ju boken värma varandra vid restgarnsblues för över en månad sedan och har inte fått boken ännu, trots att jag mailat två gånger. Blir så ledsen för jag har ju avstått andra tävlingar där den varit som vinst. Hoppas du har det bra där uppe i kylan och snön. Kan inte påstå att jag längtar ännu efter det där kalla o vita, men regn är ju inte så kul det heller.

Må gott

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-11-22 22:09:10

Så glad att du gillade paketet.

Ditt paket kommer säkert bli hur bra som helst

Postat av: Anette

Publicerad 2010-11-22 22:29:36

Vilken tur att det var myggfritt idag iallafall :-)

Här har det varit runt nollan hela dan och det har kommit ner snöflingor lite då och då. Ska visst komma mera snö nu i veckan. Vilket kaos det kommer att bli på vägarna då.

Blev lite nyfiken på boken Värma varandra eftersom jag tänkte sticka en barntröja av något slag snart. Hade en gång i tiden ett väldigt bra mönster på en tröja som jag stickade 2 gånger, men jag vet inte vart mönstret tagit vägen.

Hoppas du har det varmt och skönt inomhus.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2010-11-23 12:26:48

Vilket härligt paket!!!!!

Postat av: Garntrollet

Publicerad 2010-11-28 14:13:49

Vilka fina vinterbilder! Och vad fina Pippi-mössor (inlägget ovan). Ovanligt med det mönstret på en mössa, men fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela