urmoderns

en blogg med lite av varje

Cup Cake

Publicerad 2011-04-26 21:47:26 i Allmänt,

Har stickat min första Cup Cake mössa
insperationen kom från en prinsesstårta..



Lite svårt att visa den riktigt,ser lite "kantig" ut upptill,men det beror nog på att jag satte den på en burk...

Uppifrån ser den ut så här...


Kanske kan den passa på nån liten tjej framöver...

Påsken har varit lugn,middag  hos älste sonen m fam på påskafton, tre rätters!
det  smakade så gott. i går var det kalas i lit,hemgjord smörgåstårta som oxå var jättegod
alla är så duktiga att fixa o dona.

Är lite piggare i dag,men i söndags mådde jag inget vidare,det är olika dagar,beror väl på att jag fått ny medicin.men men; ont krut osv. tur jag har stickningen att fördriva tiden med
medans allt förfaller runt omkring mej. på torsdag är det Sjukhuset som gäller igen för mej och yngste sonen,jag ska kolla mina vita blodkroppar och V ska till allergienheten.


Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-04-27 07:04:38

Vilken söt! Härhänder det ingenting. Somnade i soffan igår efter att ha jobbat, man blir ju så sliten av skattjakt och såpbobblor ler

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2011-04-27 07:08:15

Vilken liten bakelse. :)

Hoppas det går bra för er på sjukhuset i morgon.

Trist att du inte mår så bra hela tiden. Men skönt att du har ork till nålarna i alla fall.

Sköt om dig.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-27 10:23:30

men vilken söt en...hoppas sjukhuset är snällt mot er!

Garnerna är:det mjuka rosa/beiga till vänter är Mini Raggi från Järbo...ett underbart mjukt garn som löper lätt på stickorna...

Det i cerise/gult är TicoTico från Novita...det är ett tunt sockgarn och samma färger hittar du i andra sockgarner har jag sett då Novita har slutat med just den färgställningen som jag har på mitt.

Postat av: Janne

Publicerad 2011-04-27 10:49:20

Vilken häftig grej !! Ha en fin dag nu !

Postat av: sunna

Publicerad 2011-04-28 17:58:12

Håller tummarna för ert sjukbesök, din mössa är helt fantastisk, blir det ett par prinsessvantar till?

Postat av: elisabet

Publicerad 2011-04-29 11:46:22

Så fin mössa!



Trevlig Valborg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela