urmoderns

en blogg med lite av varje

Virkade volanger

Publicerad 2011-02-05 13:23:46 i Allmänt,



Hittade beskrivningen till dessa i en Gammal Hemmetsjournal,när jag var till HC,fick
hon som satt i mottagningen att kopiera sidan till mej.
Dom är virkade i Drops Alpaca,och färgvalet gjorde sej själv,eftersom de var de restag jag hade hemma
Kan tänka mej att göra ett par till,lite längre o i mustigare färger.
 
På stickorna har jag Hemiga Vantar :) och en sjal/halsduk....

Ha en trevlig Helg!

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-02-05 14:24:30

De är jättesöta! Har suttit och letat lite på nätet efter mönstret men inte funnit det. hm Läser här att du kopierat från tidningen. skrattar Himla fina blev dina i alla fall! Kram =o)

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2011-02-05 15:03:48

Vilken tur att hon var så bussig att hon fixade kopia. Skrattar lite för mig själv, det är inte ofta jag bläddrar i tidningar bara när man är vid tandläkaren eller vid läkare och nog sjutton hittar man nått man vill ha då. Ibland har jag allvarligt funderat över att sno med mig tidningen, men jag är för ärlig och skulle aldrig göra så. Men be om kopia, fasen att jag inte tänkt på det.

De är jätteläckra och du, grattis till det fina garnet du vann. Ett underbart och drygt garn. Jag gjorde ju min Citron i det.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2011-02-05 15:34:34

Du kan du skulle bara veta vad jag skall göra nu,inte sockar i allafall och inga vantar mer säger jag inte ystersyster

Postat av: Mia

Publicerad 2011-02-05 17:45:18

Vilka härliga! så spännande att se vad du har på g nu! Kram från ett halkigt småland.

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-02-05 17:46:45

Va smart att be dom kopiera av mönstret på vårdcentralen :D Jag har nåt liknande mönster i boken "Dikt i maskor" men jag har inte gjort några själv. Dina blev ju jättefina ;)

Postat av: Janne

Publicerad 2011-02-06 10:28:27

Dom ser varma ut. Ha en fin dag nu !

Postat av: kicki

Publicerad 2011-02-06 11:22:57

Va fina...tack än en gång för mössmönstret...sonen blev helnöjd...det va precis så han hade tänkt sig.

har du tips på mönster till benvärmare...nån form av hålmönster el flätor? Har i och för sig aldrig stickat flätstickning men jag får väl lära mig.

Här i Värmland i dag skiner solen med full styrka så det är väl bäst att passa på och njuta

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-02-06 16:39:25

Snygga!!!!! Tvåändstickan är på benen nu ler så nu är det fart mot Jamtli!!!

Postat av: Grannkäringa

Publicerad 2011-02-07 22:41:21

De var jättefina. Det tyckte vi båda två.

Grannars

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela