urmoderns

en blogg med lite av varje

Farmors Go Knul

Publicerad 2011-03-27 18:16:24 i Allmänt,

Har varit hos mej sen i går,han ville ha en kasperdocka och en finger docka....bra dom vet vad dom vill,kasperdockan fick dock vara så länge,däremot blev det en fingerdocka i går..
I dag kom han på att den dockan (tjej) måste ha en killkompis
och så här blev dom.......Kevin ville inte vara med på kortet och hade lite bråttom när jag skulle fota ,så kortet blev som det blev...



Det var lite svårt att hålla fingrarna stilla.
Han har betämt själv hur dom skulle se ut


Sen hade han packat med sej lite grejjer när han skulle hit,hade pennor som såg ut som stickor
så klart så måste vi prova om det funkade att sticka med dom



var lite svårt, men rasant snygga stickor var det i alla fall
Han har nog blivit lite "miljöskadad" när har varit med farmor.....skratt!!!!

Nu ska jag iväg med Elvis så han får springa av sej lite överloppsenergi,
sen ska jag fortsätta med att sticka Ägg som ska skickas till Nabolanne vårt.




Ha en bra dag !

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-03-27 20:02:52

Snygga fingerdockor! =o)

Postat av: Anette

Publicerad 2011-03-27 21:16:16

Det vore väl riktigt skojigt om han vill lära sig hantverket sticka?

Postat av: Monika

Publicerad 2011-03-28 09:26:22

Vilka söta små fingerdockor, kan man ha att spela kasperteater med också.

Jag hade tänkt att sticka monsterbyxorna till Sandra 2,5 år och en liten djävulsmössa till den lille ofödde bäbben. Jag har hittat bägge mönstren på http://365sakerdukansticka.blogspot.com/

Var monsterbyxorna svåra att sticka?

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-03-28 13:28:44

Mina elever och jag gjorde en lite större variant som de kallade för hottentotter ler

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-29 10:29:31

Härligt med barnbarnen, man blir så varm inuti hjärtat. Tack för mönstret, det måste jag prova! Kramar

Postat av: sunna

Publicerad 2011-03-29 16:05:28

kan nästan tänka mig att farmor behöver en vilopaus efter, vilka underbara hönor du gjort

Postat av: jameki

Publicerad 2011-03-29 23:38:02

likte disse fingerdukkene:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela