urmoderns

en blogg med lite av varje

Påskägg

Publicerad 2011-03-01 14:34:38 i Allmänt,



Det är så typiskt !  när jag ska gå ut och hänga upp de stickade Påskäggen,vad händer då ? Jo!
solen försvinner bakom ett målntäcke och det börjar blåsa
Men skam den som ger sej ! Jag hänger upp äggen iaf och fotar mellan de värsta vindbyarna
det syns på bilden att den blåser.....
Äggen är stickade i Fabelgarn



Har provat att sy en "dreggel"-lapp,det är bara tryckknapparna bak som fattas
100 nöjd är jag inte,men jag ska prova den på yngste tronarvingen i fam så får vi se
hur den blev och hur jag ska göra för att få till lite mera tyg på framsidan,den ska ju vara lite "veckig/bullig"

Två mössor har jag hunnit med att sticka oxå,vanliga i rätt och slätt 2a2r.
en med uppvikt kant och en utan.





Ha en bra dag !

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2011-03-01 15:07:58

Du får då till det kolla min sida får du se håll dig för skratt.

Postat av: Britt Svaneblom

Publicerad 2011-03-01 16:08:17

Hej.

Mössorna var fina , påskäggen dom blåser , men dom var vackra .

Mvh / Britt

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2011-03-01 16:17:16

Vilka bra grejer du gjort. Påskäggen är jättesöta.

Sådana mössor är så praktiska och bra att bara dra på sig.

Hoppas allt är bra med dig.

Kram

Postat av: Dessi

Publicerad 2011-03-01 18:16:03

Produktiv som vanligt. Vilka söta påskägg du gjort. Passar bra för alla fina restgarner som samlas.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-01 18:31:55

Du är kreativ i vanlig ording, duktiga dej! Kram

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-03-01 19:22:54

Full fart som vanligt!!!!

Postat av: mosteringalisa

Publicerad 2011-03-01 19:42:55

Fina påskägg,får mig att tänka på våren,hoppas den kommer snart...

Postat av: Monika Lundberg

Publicerad 2011-03-01 22:14:38

Vilka underbara påskägg du gjort, sådana skulle man ha en hög och hänga i riset istället för de vanliga fjädrarna. Mössorna var också väldigt fina fast jag hade sett ut som ett av påskäggen om jag tagit på mig en sådan.

Har du konstruerat mönstren till påskäggen själv? I alla fall är du väldigt kreatic och produktiv, någon att se upp till =)

Postat av: elisabet

Publicerad 2011-03-01 23:04:34

Äggen är fina

jag gjorde en hel del förra året

som var uppskattade

Postat av: Stick-Kine

Publicerad 2011-03-02 14:35:38

Är det snart påsk? Tänk så fort tiden går, men nu väntar vi på våren! Sänd mig din mailadress så får du mönstret till "hemlisen"! Hälsn, Stick-Kine

Postat av: Gunn

Publicerad 2011-03-02 16:53:29

Hej!...ja Sikås vet jag vars det ligger =). Det är fint i bygderna där omkring...det händer jag saknar Jämtland en del.=)

Banangarnet var jätteskönt att sticka i, jag stickar en smal halsduk som jag evt skall pynta med några pärlor sen...men garnet tog slut så jag fick beställa lite mera från VackraGarn. kolla in deras garner på nätet, mycket spännande.

Halskragen är stickat i Safira by Permin och mönstret heter 894204. Gå in på Permin´s sida så kan du hitta info om färger och mönster där.

Jag har ju mönstret till försäljning i min butik också och tre av färgerna i Safira. =)



//Gunn

Postat av: sunna

Publicerad 2011-03-06 11:54:08

de är helt underbara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela