urmoderns

en blogg med lite av varje

Sylta sockar

Publicerad 2011-09-26 15:45:27 i Allmänt,

Rätt kul namn eller hur,men mönstret kommer från Findland ! antar att det har att göra man att skaften är "korviga",men helt säker är jag inte,kanske nån som vet:)



Lätta att sticka och mönstret satt direkt :) dessa har jag stickat i 7 bröder,ett garn som jag tycker är lite märkligt el vad jag ska säga, när man känner på nystanet så känns det lite sträft,men jäsiken så mjukt det blir det man stickar......

Dessa sockar kan man anv hur som hellst med skaftet som på bilden el dra upp dom,och det är oxå ganska snyggt



Inte så lätt att fota när man e ensam hemma.men här ser ni skillnaden:)

Ska sticka flera m längre skaft,kanske ett par benvärmare kan de bli oxå :) eller ett par "korvar" i början på en vante..... det är ju som bekant bara fantasin som sätter gränserna  ! 



Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-09-26 16:26:41

Har stickat flera av de sockorna och två par benvärmare. De går också under namnet skrynkelsockor. "Sylta" har väl att göra med att de syltar ihop sig vid vristen... :)

Postat av: Tomtan

Publicerad 2011-09-26 18:25:09

Snygga!!!!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-09-26 19:33:05

Har inte provat det mönstret än, men garnet är jag helt betagen i! För fantasin finns inga gränser... fräna är de iaf.

Postat av: Urmor

Publicerad 2011-09-27 08:35:13

Tack Caroline; skrynkel tyckte jag var en bra benämning på dom;)

Postat av: Anette

Publicerad 2011-09-27 10:27:48

Så lekkert mønster!Skulle gjerne hatt det for å strikke leggvarmere :-)



Kolelig blogg :-)

Postat av: Garnängeln

Publicerad 2011-09-27 18:15:01

Hej!

Hoppas allt e bra med dej.

Var hittade du det snygga mönstret?

Postat av: Garnängeln

Publicerad 2011-09-28 18:13:45

Tack! Jo, jag ska bli undersköterska är klar okt 2012. Hoppas du har det bra, Kramar Linda ;)

Postat av: Lotta Öhlén

Publicerad 2012-01-07 09:39:08

Hej hej , vikka jätte mysiga sockar du stickat, riktiga " vill ha " sockar ju ;)

Vart kan man hitta det mönstret ?



Härlig Blogg du har så det sätter jag upp som " favvo "



Ha de bäst

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela