urmoderns

en blogg med lite av varje

Bloggen som ligger i träda

Publicerad 2012-06-11 10:50:39 i Byten,

Huvva va slö jag är med bloggandet,men ska försöka bättra mej :)

Lite bilder på snö & stickat kan jag visa iaf !

Jag & Grabbarna firade Nationaldagen i Stekrnjokk och så här såg det ut där......



skapligt m snö....Jocke är 180cm och ni ser var snökanten är





Vacker naturär det ! dom höll på att sätta upp skyltar att omr räknas som fridlyst område
till och med den sista Juni,tack vare alla Äggtjuvar !


Några Kitty mössor


och nånting som jag aldrig trodde jag skulle sticka,Volangsjalar-...........


En 5 timmarslkofta



en 3,5 timmars väst och en variant på koftan
denna kofta/Väst varierar man storl med olika garn och stickor
Roliga och snabba att sticka är dom

sen har jag en Efterlysning: Vart har sommaren tagit vagen :) ?????

Yngste sonen har köpt Hönor och i går var vi o tittade på ljuvliga Kaniner,en dröm han närt i flera år
men efter som boendet gjort att vi inte kunnat skaffa djuren så är han sååååå lycklig nu när vi har möjlighet

Ha en underbar dag alla !

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2012-06-11 18:01:43

Du fick de å fungera till slut :D Va mycket du hinner med att göra. Räknade ut hur man stickade volangsjalar tillslut och lärde upp mamma :D

Postat av: Mia

Publicerad 2012-06-13 10:43:44

Härliga bilder på underbar natur! Härliga alster, du är så duktig!

Det kanske inte blir att åka så högt upp i år, så vi kan ses. Men hör av mej om det blir ändring under färdens gång. Vi far iväg 14 juli härifrån. Kramar från oss

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-06-15 23:23:23

Åh,vilka jättesöta kittymössor!!!!!!!!!!!

kofta och väst är jättefina,skulle vilja ha alltiihop,men snön kan du behålla :)

Men det var fantastiska bilder!!!!!

Kram duktiga Eva!!!

Ingrid

Postat av: Marina

Publicerad 2012-06-17 18:18:21

Undrar om mankan få beskrivning eller köpa det av dig till Två par Halvvantar stickade i Karisma!

Tack på förhand Marina Nilsson

Postat av: Dessi

Publicerad 2012-06-23 19:04:45

Ja ibland blir det träda. Jag har också haft stillestånd. Hoppas komma igång igen nu. Den här vintern/våren har varit tuff. Hoppas vi kan ha en stickträff snart igen för nu börjar det bli dags tycker jag. Ska ta tag i det till veckan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela