urmoderns

en blogg med lite av varje

Uppifrån och ner Pyttipanna

Publicerad 2012-03-12 13:37:00 i Allmänt,



En barnkofta stickad uppifrån och ner färdig stickad,håller på att blocka den
och sen ska jag se om jag har några passande knappar att sy i.
Jag har stickat den i Kauni och stickor 2.
Garnet var av i nystanet när jag höll på med ena ärmen,och nästa var inte samma färgton,så
det blev lite randigt.



Har börjat med en Pyttipannasjal,man börjar med uddkanten
beskrivningen hittade jag
HÄR

Har funderat på om jag skulle ta grövre stickor,men jag fortsätter så här och gör en till i ett lite
grövre garn & Stickor.

I dag har vi ett riktigt stormigt väder,det går inte att gå raklång i motvind :)

Kommentarer

Postat av: sunna

Publicerad 2012-03-12 17:10:03

färgen på sjalen är bara så underbar, tror det är lagom stickor och barnkoftan är ju underbar, syns inget av randen tycker jag

Postat av: Tomtan

Publicerad 2012-03-12 18:57:50

De blir nog en Pyttipanna här åxå sen... kanske... om de inte blir nått annat ler

Postat av: mamma Mia

Publicerad 2012-03-14 19:25:57

Vilken underbar färg på koftan, ser ingen rand? Pyttipannin blir kanon! Kramar

Postat av: garnlivet

Publicerad 2012-03-15 09:05:38

Jag gillar verkligen färgerna på den lilla barnkoftan,riktigt mysiga.

Pyttipnna i turkost, vilken bra ide! Jag har sedan ett tag fastnat i ett turkost träsk så det måste nog bli en turkos pyttipanna för mej med. Tack för inspirationen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela