urmoderns

en blogg med lite av varje

PYTTIPANNA

Publicerad 2012-03-18 08:29:09 i Allmänt,

Morning !

Nu har jag stickat klart min Pyttipanna sjal,den ska bara blockas.
jag kommer att anv den själv nästa vinter.gillade mönstret och det kommer garanterat bli flera,framöver.



Blev lite konstigt sken,jag tog bilden ute i morse. Den är stickad i ett Turkost ullgarn som jag fick vid ett byte på stickamera,det vita är snöflingor...hehe!



En Kopp-Kofta har jag oxå stickat....
den första "prortypen" blev för trång,så den passade på ett glas,men nr2  blev jag nöjd med.
det ska dit en knapp oxå vid muggörat.
Dessa ska jag göra t en som fyller år och har allt, Har fått ett tips att det finns snygga muggar på dollar som skulle kunna passa. ska avlägga en visit där efter helgen, det blir snyggare m en enfärgad mugg till dessa
värmare.

I går kördes det Bandvagn, grabbarna tyckte det var "skit kul" som dom uttryckte det



Här har vi dom,en kör och den andre sticker ut skallen o pratar i telefon.......







Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2012-03-18 08:49:47

Snygg sjal! Kul idé med muggvärmarna!

Postat av: MICKAN

Publicerad 2012-03-18 10:35:29

Det var en rolig ide med muggvärmaren, den skyddar ju både handen från värme och håller den också.



Kan förstå att grabbarna hade roligt när de åkte bandvagnen :D

Postat av: mamma Mia

Publicerad 2012-03-18 11:23:46

Sådana där muggvärmare var smart, ska nog prova det! Min sjal köpte jag garn och mönster på symässan av Yll o Tyll. Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft! Kram på er <3

Postat av: Smycka

Publicerad 2012-03-18 11:28:44

Sjalen är jättefin. Muggvärmarna var roliga. Klart de gillar att köra bandvagn! hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela