urmoderns

en blogg med lite av varje

Änglatofflor

Publicerad 2012-05-11 16:16:18 i Allmänt,



Det har blivit en hel del Tofflor  stickade nu ett tag,dessa ska  söder ut i vårt avlånga land
har stickat dom i Inca Alpakka,ett ljuvligt mjukt garn !



De ljusgröna är stickade i Viking Babyull och de rosa i M&K  merinoull
har tagit bort bandet i den ena bara för att mönstret på skaftet skulle synas.

En TV stickning har jag oxå,dock inga tofflor...hehehe



en uppifrån o ner kofta strl 6-12månader
Färgerna blev lite "knalliga" på bilden,lite mildare i verkliga verkligheten !

Har anmält mej till slöjdmässan i år oxå,men beställningarna kommer,villket oxå är roligt att det jag tillverkar uppskattas. Det svåraste är att ta betalt tycker jag !
åja några grejjer ska jag väl få med till mässan iaf !

Var för sen att anm till The & garn bytet,men en kopp garn han jag med och fick min bytes vän dagen efter
så nu ska jag in o kika runt i hennes blogg och försöka lista ut vad som kan tänkas passa henne.

Ha en härlig helg och njut av ledigheten  !

Kommentarer

Postat av: Britt Svaneblom

Publicerad 2012-05-11 17:41:47



Hej. Dom tofflorna var jättesöta.



Mvh / Britt

Postat av: Tomtan

Publicerad 2012-05-12 08:44:37

Full fart som vanligt!!!!! Här händer ingenting....

Postat av: MICKAN

Publicerad 2012-05-14 09:49:35

Det är verkligen änglatofflor. Vad fina de blev. Ja, det är fint med allt det andra du gör också :D

Mycket fint!!!

Postat av: GarnDesign

Publicerad 2012-05-14 11:00:49

Vilka söta tofflor!!

Nu har garnerna kommit hem i fler färger!

Postat av: Mia

Publicerad 2012-05-14 11:13:21

Vilka vackra små änglar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela